Ethereum (ETH) heeft de opwaartse trend hervat en lijkt voor het eerst het niveau van 3.900 dollar vast te houden. Deze koerskracht is onder andere het gevolg van nieuwe aankopen van institutionele partijen. SharpLink, een van de grootste beursgenoteerde ETH-houders, vergrootte zijn positie met ruim 21.000 ETH, wat de koers een extra impuls gaf.
SharpLink en whales versterken koopdruk
Een belangrijke drijfveer achter de recente stijging is een nieuwe aankoop door SharpLink Gaming. Het bedrijf kocht 21.959 ETH, ter waarde van circa 85,5 miljoen dollar, waardoor het totaalbezit opliep tot 543.898 ETH, goed voor ongeveer 2,12 miljard dollar. Deze aankoop volgt op een eerdere uitgifte van aandelen ter waarde van 200 miljoen dollar om de ETH-treasury verder uit te breiden.
Ook grote particuliere investeerders, de zogenoemde whales, zijn weer actief. On-chain gegevens laten zien dat zij in de afgelopen vier dagen voor bijna 670 miljoen dollar aan ETH hebben verzameld. Deze accumulatie keert de verkoopdruk van vorige week om en ondersteunt de opwaartse trend.
De psychologische grens van 4.000 dollar lijkt daarmee binnen bereik. Aanhoudende institutionele instroom via exchange-traded funds (ETF’s) versterkt het optimisme. Volgens de co-CEO van SharpLink Joseph Chalom heeft Ethereum het potentieel om “de ruggengraat van het wereldwijde financiële systeem” te worden, als neutraal en gedecentraliseerd netwerk voor stablecoins en getokeniseerde activa.
Koersherstel en toenemende marktactiviteit
Ethereum (ETH) steeg sinds gisteren met ruim 6 procent tot een huidige koers van ongeveer 3.920 dollar. Daarmee maakt ETH snel de recente daling tot 3.400 dollar ongedaan. Op weekbasis staat ETH ook flink in de winst. In de afgelopen maand steeg de koers met bijna 50 procent.
Het handelsvolume nam in 24 uur met 40 procent toe tot circa 40 miljard dollar. Data van CoinGlass toont aan dat ook de open interest in ETH-contracten met 11 procent toenam. Meer handelaren openen dus hefboomposities op ETH.
Op de weekgrafiek is ook wat interessants te zien. Het huidige kanaal, tussen 3.000 en 4.000 dollar was tijdens de bullrun van 2021 ook al relevant. Destijds brak de koers door de weerstand van 4.000 dollar heen, steeg naar het all-time high van 5.000 dollar, maar wist het niveau van 4.000 dollar vervolgens niet om te zetten in steun. De weken in 2021 boven 4.000 dollar kunnen dus worden gezien als een zogenaamde afwijking (deviation) buiten het kanaal, en 4.000 is de echte weerstand.
In de afgelopen vijf jaar botste ETH maar liefst zeven keer op dit cruciale niveau. En slechts één keer doorbrak de koers dit niveau ook. Nu, vier jaar later, lijkt ETH voor het eerst heel dichtbij om deze belangrijke grens van 4.000 dollar opnieuw te doorbreken. Deze keer lijkt het koersverloop een stuk duurzamer te zijn geweest dan destijds.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
