Argentinië staat bekend als één van de favorieten om het WK-voetbal in Qatar te winnen. Ware het niet dat ze gisteren verloren van Saudi-Arabië, een land dat juist tot de slechtere voetbal-landen ter wereld behoort. Als reactie op die gebeurtenis viel de token van het land van 7,21 naar 4,96 dollar.
NFT-collectie Saudi-Arabië omhoog
In tegenstelling tot de tokens van Argentinië ging de NFT-collect van Saudi-Arabië juist de lucht in. Let overigens wel op: het gaat niet om een officiële collectie. De collectie is niet uitgegeven door de voetbalbond van Saudi-Arabië. Maar goed, die collectie ging na de wedstrijd tegen Argentinië met 52,6 procent de lucht in van 0,196 Ethereum naar 0,3 Ethereum. Inmiddels zijn ze afgekoeld op 0,225 Ethereum of ongeveer 250 dollar.
Het handelsvolume in de collectie schoot de afgelopen 24 uur met 990 procent omhoog en sloot af op 24,5 Ethereum. Niemand had natuurlijk verwacht dat Saudi-Arabië ook maar iets klaar zou spelen tegen de sterke Argentijnen, die onder andere Lionel Messi in de gelederen hebben. Ondanks alle hype rondom de fan-tokens, vallen de koersprestaties nog behoorlijk mee.
Fan-tokens weinig succesvol
Als we de analisten van Delphi Digital mogen geloven, dan zijn de fan-tokens tot op heden weinig succesvol. Ook de token van het fan-engagement platform Socios, de Chiliz (CHZ) token, noteert sinds het begin van het WK-voetbal een min van 21 procent. Daarnaast staan Peru, Spanje, Brazilië, Portugal en natuurlijk Argentinië op een behoorlijke min. De volledige index staat over de periode van het toernooi op een gemiddelde min van 21 procent.
Veel van de voetbaltokens draaien op het platform van Socios, dat samenwerkingen heeft met onder andere F.C. Barcelona, Paris Saint-Germain en Manchester City, drie grote namen uit de voetbalwereld. Hoewel de tokens geen eigendom van het team vertegenwoordigen, maakt het mogelijk om te stemmen op wat kleinere beslissingen binnen de respectievelijke clubs.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
SEC geeft Paxos historische crypto-goedkeuring
Paxos krijgt als eerste blockchainbedrijf een SEC-licentie voor clearingdiensten. Een belangrijke stap voor de financiële sector.
Meest gelezen
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
Bitcoin koers geeft zeldzaam signaal af die verscheen bij elke bodem
Meer dan de helft van alle Bitcoins staan nu onder water, maar dat kan juist de opmaat zijn voor een nieuwe bullmarkt.
