Elon Musk heeft aangekondigd een eigen politieke partij te willen oprichten: de zogeheten ‘America Party’. De partij zou technologie omarmen, regulering afwijzen én openlijk Bitcoin (BTC) ondersteunen. De aankondiging volgt op een breuk tussen Musk en Donald Trump over het Amerikaanse begrotingsbeleid.
Bitcoin als politiek statement
De Tesla- en SpaceX-topman verklaarde op X dat zijn toekomstige partij ‘Bitcoin zal omarmen’, omdat fiatgeld volgens hem “kansloos” is. Daarmee lijkt Musk zijn eerdere steun aan BTC verder uit te breiden. Zowel Tesla als SpaceX houden al langer Bitcoin aan op hun balans.
De ‘America Party’ zou zich bij oprichting niet meteen richten op de presidentsverkiezingen, maar op zetels in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden en de Senaat. De partij is nog niet officieel geregistreerd, maar wordt al breed besproken op sociale media.
Breuk met Trump
De aanleiding voor Musks politieke plannen lijkt een conflict met Donald Trump over diens zogenaamde ‘Big Beautiful Bill’. Musk noemt het wetsvoorstel een “schuldslavernij-wet” en beschuldigt Trump van “financiële roekeloosheid”.
De ‘America Party’ zou volgens Musk een platform moeten worden voor technologische vooruitgang, vrijheid van meningsuiting en een terughoudende overheid. Inhoudelijke details ontbreken nog, maar via reposts op X zijn thema’s als kunstmatige intelligentie, crypto en decentralisatie prominent aanwezig.
Trump reageerde fel via zijn platform Truth Social: “Musk is ontspoord. Hij is een ramp.”
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Concurrentie verdwijnt: BlackRock en Fidelity grijpen macht in Bitcoin ETF-markt
Investeerders van Bitcoin ETF’s kiezen massaal voor reputatie. Bijna al het ingelegde geld gaat naar BlackRock en Fidelity.
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Recordaantal Bitcoins op verlies, toch verkopen ervaren beleggers niet
Long-term Bitcoin houders bezitten een recordaantal BTC, terwijl miljoenen munten op verlies staan. Analisten zien een opvallend signaal.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
