De crypto-beursgigant FTX van CEO Sam Bankman-Fried is dichtbij de overname van de assets van het geplaagde Voyager Digital. Het is nog altijd mogelijk dat er hogere biedingen komen, maar voor nu lijkt FTX aan de winnende hand.
Strijd tussen FTX en Wave Financial
Deze week organiseerde de faillissementsrechter een veiling voor de assets van Voyager Digital. In de laatste fase werd het een strijd tussen het FTX van Bankman-Fried en Wave Financial, een investeringsplatform voor digitale assets. Uiteindelijk werd FTX de hoogste bieder, al is het niet duidelijk hoeveel ze precies betalen voor de assets van Voyager Digital. Zowel FTX als Wave Financial weigeren tot nu toe op verzoeken tot commentaar te reageren.
Op 25 augustus wist CoinDesk te meldden dat FTX en Binance samen in de race waren om de assets van Voyager over te nemen. FTX bleek uiteindelijk een bod te hebben gedaan dat door Voyager als “te laag” werd bestempeld. De aanwezigheid van Wave Financial was op dat moment nog niet bekend. Eerder deze week werd ook bekend dat FTX kapitaal ophaalt om een mogelijk acquisitie te financieren.
Licht aan het einde van de tunnel
Een deal voor de assets van Voyager Digital heeft de potentie om de ellendige situatie tot een redelijk einde te brengen. Tot nu toe blijkt het jaar 2022 een verschrikkelijke te zijn voor de crypto-markt. Dat heeft mede te maken met de zwakke macro-economische omstandigheden, maar kan ook niet los gezien worden van de ineenstorting van het Terra protocol, dat veel grote partijen in de problemen bracht.
Nadat de markt in juni een voorlopige bodem bereikte, kwamen ook de liquiditeitsproblemen bij veel grote jongens in de markt aan het licht. Voor klanten van Voyager Digital resulteerde dit begin juli in de schorsing van de opnames. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om assets van het platform af te halen, de ware nachtmerrie van iedere investeerder werd op dat moment werkelijkheid voor de klanten van Voyager Digital. Nu lijken ze er dankzij de deal met FTX nog ‘redelijk’ van af te komen.
Coinbase zet grote stappen richting ‘alles-beurs’ en lanceert getokeniseerde aandelen
Met een waslijst aan nieuwe producten wil Coinbase, net als andere cryptobeurzen, minder afhankelijk worden van de volatiele cryptokoersen.
Binance dreigt Europa te verliezen: MiCA-vergunning wordt mogelijk afgewezen
Binance dreigt zijn toegang tot de Europese markt te verliezen. Zonder MiCA-vergunning mag de beurs geen klanten bedienen.
Deze cryptobeurzen mogen straks geen Nederlanders meer bedienen
MiCA zet Europese cryptobedrijven onder druk. Miljoenen gebruikers kunnen vanaf 1 juli toegang tot hun exchange verliezen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
