Exchange

FTX koopt Super Bowl advertentieplek om crypto te promoten

Crypto exchange FTX heeft een advertentieplek veroverd op een van de meest bekeken evenementen in Amerika. Het gaat om de Super Bowl die in februari 2022 wordt gehouden.


Advertentieplek bij meest bekeken sportevenement

Volgens een rapport in Bloomberg kocht FTX dit jaar een advertentie plek in de Super Bowl. Dit deed het met het doel het om een breder publiek te bereiken.

De Super Bowl is het best bekeken tv programma van het jaar. Sam Bankman-Fried, de oprichter en CEO van FTX, ziet daarom een perfecte kans om de crypto exchange te promoten tijdens het prestigieuze evenement. FTX richt zich al tijden op de sport, aangezien sport het snelst groeiende klantenbestand is voor crypto adoptie. Hij zei:

“Er is geen groter, meer mainstream evenement om zo’n bericht te delen dan de Super Bowl.

De inhoud van de advertentie of hoeveel FTX heeft betaald is niet bekendgemaakt. Maar waarschijnlijk ligt de verkoopprijs voor een advertentie tijdens de Super Bowl voor volgend jaar rond de $6,5 miljoen. Het vorige evenement trok een gemiddeld televisiepubliek van ongeveer 92 miljoen kijkers.


FTX zet vol in op sport

De Super Bowl van dit jaar zag een verschuiving in adverteerders toen merken als Hyundai, Pepsi, Coke en Budweiser zich afmeldden. Hierdoor kwam er ruimte vrij voor nieuwere spelers die het goed deden tijdens de pandemie en voor het eerst adverteerders werden bij de Super Bowl.

Sommige daarvan zijn bezorgdiensten (Chipotle, DoorDash en Vroom). Andere bedrijven die reclame maken zijn Indeed en Fiverr en nu dus ook crypto exchange FTX.

In juni sloot FTX een langdurige samenwerking af met zevenvoudig Super Bowl-kampioen Tom Brady en het Braziliaanse supermodel Gisele Bündchen. Zij kregen een aandelenbelang in het bedrijf en betaling in crypto voor hun diensten.

FTX werd in juni ook de officiële sponsor van de Major League Baseball. In maart regelde het dat het thuisstadion van Miami Heat de FTX Arena genoemd wordt de komende 19 jaar.

Tijdens de openingswedstrijd van het Miami Heat seizoen van vorige week, gaf de internationale crypto exchange elke toeschouwer in een deel van de FTX Arena $500 in crypto.

Coinbase heeft ook de stappen van FTX gevolgd wat betreft sportgerelateerde sponsoring. Het heeft een meerjarige samenwerkingsovereenkomst gesloten met de NBA en WNBA als exclusieve crypto valuta partner.