Het FTX US beursplatform van Sam Bankman-Fried heeft de veiling om de assets van het geplaagde Voyager Digital gewonnen. In totaal legt Bankman-Fried 1,4 miljard dollar op tafel om de assets van Voyager Digital over te nemen.
Voyager blij met de uitkomst
Als we het bovenstaande bericht van Voyager Digital mogen geloven, dan is het bedrijf blij met de uitkomst van de veiling. “Vandaag, na een competitieve veiling die erop gericht is om zoveel mogelijk waarde naar onze gebruikers te sturen, is FTX US als de hoogste en beste bieder uit de strijd gekomen”, aldus Voyager Digital in een eerste statement over de uitkomst.
Het bod van FTX US komt in totaal op 1,4 miljard dollar uit, waarvan 1,3 miljard dollar de marktwaarde van de assets betreft en 111 miljoen dollar “toegevoegde waarde” is. Wat dat laatste precies betekent is onduidelijk, maar wellicht horen we daar later meer over. Wat de gebruikers van Voyager Digital precies kunnen verwachten is op dit moment ook nog niet helder.
Geen doorstart voor Voyager Digital
Met de verkoop van de assets aan FTX US lijkt een doorstart definitief van tafel. In eerste instantie was het idee van de ‘hoofdstuk 11’ faillissementsprocedure namelijk om de mogelijkheid van een doorstart open te houden. Voyager Digital zelf geeft echter aan dat het idee altijd is geweest om de gebruikers zoveel mogelijk waarde terug te geven. Het heeft een doorstart overwogen, maar uiteindelijk blijkt een verkoop aan FTX “het beste alternatief” voor de betrokkenen te zijn.
Voyager Digital heeft alleen laten weten dat het FTX US platform “gebruikers de mogelijkheid geeft om crypto te handelen en bewaren na de afsluiting van de hoofdstuk 11 procedure.” Het heeft er dus alle schijn van dat de gebruikers van Voyager Digital in ieder geval moeten wachten tot het afsluiten van de procedure, voordat ze bij hun assets kunnen.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
Bitcoin koers geeft zeldzaam signaal af die verscheen bij elke bodem
Meer dan de helft van alle Bitcoins staan nu onder water, maar dat kan juist de opmaat zijn voor een nieuwe bullmarkt.
