Het Amerikaanse Bitcoin-miningbedrijf Genesis Digital Assets heeft ingestemd met de aankoop van 20.000 nieuwe BTC-mining machines van blockchain-hardwaregigant Canaan, zo blijkt een persbericht.
Mogelijk 180.000 machines extra in de toekomst
Canaan gaf Genesis ook een optie om in de toekomst tot 180.000 extra BTC mining machines te kopen.
“De Bitcoin-miningmachines van deze laatste inkooporder maken deel uit van onze voortdurende inspanningen om onze Bitcoin-miningactiviteiten in Noord-Amerika en de Scandinaviรซ op te schalen. Hier richten we ons op energie die uit hernieuwbare bronnen komt”, legt Abdumalik Mirakhmedov, Genesis mede-oprichter en uitvoerend voorzitter, uit.
Hij voegde eraan toe dat deze nieuwe installaties de miningcapaciteit van het bedrijf enorm zouden moeten vergroten. Genisis was al een redelijk grote speler in de mining wereld. Vanaf juli 2021 was Genesis namelijk verantwoordelijk voor 2,6% van de totale rekenkracht van het Bitcoin-netwerk. Dit zou na deze aankoop flink op moeten lopen.
Bitcoin-mining na China’s verbod
De toestroom van extra mining-systemen zal waarschijnlijk een positief effect hebben op de hash-snelheid van de Bitcoin (de totale rekenkracht van de blockchain). Deze vertoont al een mooi herstel sinds het een dieptepunt bereikte in mei toen China begon met het harde optreden tegen mining. Destijds kelderde de hash-snelheid van Bitcoin, evenals de prijs, toen miners hun activiteiten uit China begonnen te verplaatsen.

China zorgde slechts een jaar geleden voor bijna 80% van de Bitcoin hash-snelheid. Na het harde optreden in mei beweerden sommige experts dat Amerika nu de overhand zal krijgen op het gebied van Bitcoin-miningkracht.
Volgens de Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index is het aandeel van China in de wereldwijde hashsnelheid van Bitcoin de afgelopen maanden gedaald tot ongeveer 46%. Amerika is nu goed voor ongeveer 16,1% van de totale rekenkracht van Bitcoin. Met de toevoeging van 20.000 mining-systemen die door Genesis zijn gekocht zal het aandeel van Amerika in de toekomst waarschijnlijk alleen maar groter worden.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
