Het gerucht gaat dat Do Kwon toch weer een stablecoin op Terra 2.0 gaat ontwerpen. De Terra-gemeenschap is niet blij met dit nieuws.
Toch een nieuwe stablecoin op Terra 2.0?
Do Kwon, de grondlegger van het Terra-ecosysteem, is weer onderwerp van controverse. Ondanks de enorme mislukking en ineenstorting van TerraUSD (UST), lijkt hij aan een nieuwe stablecoin te werken.
Eerder vorige maand leed de hele cryptowereld onder de gevolgen van een ongekende ineenstorting van de markt. Om de schade te beperken, stelde Do Kwon een hard fork voor. Het Terra-team had verklaard dat de nieuwe chain Terra 2.0 geen gelijkenis zou vertonen met de oude chain die ze Terra Classic noemden. De beruchte algoritmische stablecoin zou geen deel uitmaken van de nieuwe chain.
Er zijn nu echter geruchten vrijgekomen van verschillende Twitter-accounts die beweren dat Do Kwon momenteel werkt aan een nieuwe gedecentraliseerde stablecoin die op Terra 2.0 zou worden gebouwd. Een account met de naam “FatMan” uitte zijn ongenoegen over de ontwikkeling:
“Alsjeblieft niet weer een stablecoin”
Zoals verwacht is een groot deel van de gemeenschap woedend over deze onthulling. “Alsjeblieft niet, we beginnen net te herstellen van de laatste dip”, zei een gebruiker. “Er komt een nieuwe onstabiele munt aan”, zei een ander. Toch noemden sommigen het snel ongegronde geruchten.
Aan de andere kant zijn er leden van de gemeenschap die zelfs tijdens de eerste crash niet verrast waren. Joe Downie, chief marketing officer bij cryptocurrency-platform NiceHash, zei het volgende:
TerraUSD was vanaf het begin nooit echt een stablecoin. De leden van de gemeenschap zijn in ieder geval voorzichtig. De nieuwe stablecoin kan net als zijn voorganger crashen.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
