Maak een account bij Bitvavo. Stort 10 euro en ontvang een welkomstcadeau van 10 euro helemaal gratis. En dat is niet alles – je betaalt gedurende 7 dagen ook geen handelskosten over je eerste 10.000 euro aan transacties. Start nu!
Een crypto-investeerder heeft binnen slechts 15 dagen een initiële investering van $1.300 omgezet in maar liefst $3,4 miljoen door te beleggen in de Moo Deng (MOODENG) token.
Hoewel dit spectaculaire rendement veel aandacht trekt, zijn er zorgen over mogelijke interne betrokkenheid en de beperkte liquiditeit van de token.
Enorme winst met Moo Deng token
Op 25 september werd bekend dat een investeerder op de Solana blockchain zijn investering van $1.300 had omgezet in miljoenen dollars. Uit gegevens van de Solana Blockchain Explorer, Solscan, blijkt dat de investeerder op 10 september 38,7 miljoen MOODENG-tokens kocht voor 9,8 Solana, destijds ter waarde van $1.331. Binnen twee weken explodeerde de waarde van de memecoin, waardoor de investering groeide tot $3,4 miljoen.
Geluk of insider trading?
Ondanks het succes van deze investering, zijn er binnen de cryptogemeenschap twijfels gerezen. De MOODENG-pool heeft een liquiditeit van slechts $1,8 miljoen, wat betekent dat de investeerder niet het volledige bedrag kan opnemen tegen de huidige marktprijs. Dit voedt speculaties over mogelijke insider trading of betrokkenheid van een ontwikkelaar.
Aan de andere kant zijn er ook investeerders die deze enorme winst toejuichen en hopen op een vergelijkbare meevaller bij hun eigen beleggingen.
Andere opvallende winsten
Op 26 september meldde Lookonchain dat een andere handelaar een investering van slechts $95 in INCEPT-tokens had omgezet in $96.900 in minder dan 12 uur. Dit soort snelle winsten roept vragen op, vooral omdat veel betrokken wallet-adressen gelinkt lijken te zijn aan insiders.
Hodl-strategie blijft winstgevend
Terwijl sommige investeerders gokken op altcoins in de hoop op snelle, onrealistische winsten, kiezen anderen voor de traditionele hodl-strategie. Een voorbeeld hiervan is een investeerder die in 2022 $131,72 miljoen winst maakte door Ether (ETH) te kopen tijdens de bear market en deze vast te houden gedurende twee jaar van onzekerheid.
In september 2022 kocht deze investeerder 96.639 ETH van de Coinbase-exchange, toen Ether rond $1.567 werd verhandeld. Deze strategie, waarbij geduld centraal staat, blijkt nog steeds net zo winstgevend te zijn als de risicovollere investeringen in memecoins.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
