Bitcoin zag de afgelopen week een enorme toename van zijn netwerkactiviteit. Het totale aantal actieve Bitcoin (BTC)-adressen steeg gedurende deze week met bijna 30%.
Prijsstijging van Bitcoin
Volgens de laatste gegevens van Glassnode zijn de actieve Bitcoin-entiteiten per dag de afgelopen week gestegen van 250.000 naar ongeveer 325.000. De stijging werd voornamelijk gedreven door een aanzienlijke piek in de prijs van Bitcoin. Bitcoin bereikte vorige week het hoogtepunt van ongeveer $42.500, na een sterke vraag van particuliere beleggers. Momenteel handelt BTC boven $40.000 met een marktkapitalisatie van bijna $756 miljard. Glassnode zei hierover het volgende:
“Bitcoin heeft de afgelopen week een opleving gezien in actieve entiteiten. Deze mate van activiteit zagen we ook in juli 2020, toen de BTC-prijzen in het tweede kwartaal van 2020 rond de $11,3k lagen.”
Bovendien nam de activiteit van Bitcoin-whales de afgelopen week snel toe. Finance Magnates rapporteerde onlangs over de overdracht van meer dan $1 miljard aan BTC van Coinbase in drie verschillende transacties.
Bitcoin accumulatie
Naast de laatste stijging van de prijs en actieve Bitcoin-adressen, hebben BTC-miljonairs hun accumulatie de afgelopen dagen versneld. Volgens blockchain-trackingbedrijf Santiment hebben BTC-whale adressen de afgelopen 4 weken bijna 170.000 munten toegevoegd. Santiment vermeldde het onderstaande in zijn laatste Bitcoin-onderzoeksrapport:
“Op dit moment hebben Bitcoin-adressen die tussen de 100 en 10.000 BTC bevatten, nu gezamenlijk 9,23 miljoen munten in hun wallet. Dit is een nieuw record voor deze groep. De vorige all-time high vond plaats op 5 april, slechts een week voor de hoogste prijs van BTC van $63,5k. In de afgelopen vier weken hebben deze adressen ongeveer 170.000 meer BTC verzameld. Dit tempo werd voor het laatst geëvenaard eind december 2020, vlak voordat een enorme bull run begon. De prijzen stegen toen van $29,0k naar $40,8k.”
Altijd op de hoogte blijven van het laatste crypto nieuws? Download de Newsbit App.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.


