JPMorgan, de grootste bank van de Verenigde Staten, gelooft dat de Amerikaanse centrale bank in september begint met het verlagen van zijn beleidsrente. Daar blijft het niet bij, want voor het einde van het jaar verwachten ze bij JPMorgan een totaal van 1 procentpunt aan renteverlagingen.
Veel renteverlagingen op komst
Als we de experts van de zakenbank mogen geloven, dan zijn er dus veel renteverlagingen op komst. Niet alleen in september, maar ook in oktober en december verwachten ze renteverlagingen.
Voor één van die vergaderingen voorzien ze zelfs een verlaging van 50 basispunten, terwijl de centrale bank normaal met stappen van 25 basispunten werkt. Volgens hen ligt zwakte op de arbeidsmarkt aan de basis van die reeks van renteverlagingen die ze voor het verdere verloop van 2025 voorspellen.
Eerder deze maand waarschuwde JPMorgan zelfs nog dat de Amerikaanse economie signalen van een recessie gaf, nadat de banengroei voor juli tegenviel en de cijfers voor mei en juni flink naar beneden werden bijgesteld.
Het moge duidelijk zijn dat ze bij JPMorgan niet ontzettend veel vertrouwen hebben in de Amerikaanse economie. Als je immers kijkt naar de inflatiecijfers die afgelopen week naar buiten kwamen, dan zou je niet verwachten dat er veel renteverlagingen aankomen.
De inflatie viel immers hoger uit dan verwacht op sommige punten, terwijl de economie nog niet duidelijk lijkt te schreeuwen om hulp. Dat is doorgaans niet het scenario waarin er veel renteverlagingen komen.
Morgan Stanley: deze aandelen moet je kopen
Terwijl ze bij JPMorgan bang zijn voor een zwakke economie, geven de analisten van zakenbank Morgan Stanley juist aan dat ze vertrouwen hebben in de aandelenmarkt. In gesprek met Bloomberg gaf Mike Wilson, expert op het gebied van de Amerikaanse aandelenmarkt, aan dat er volgens hem sprake is van een vroege bullmarkt.
Die bullmarkt zou begonnen zijn na de “nare” correctie van april. Dat was de correctie die kwam op het moment dat de wereld uiterst bang was voor de heffingenoorlog van Donald Trump. Op dat moment dacht iedereen dat hij een recessie zou veroorzaken.
Geloof jij dat we in een nieuwe bullmarkt zitten? En gaat Bitcoin (BTC) daar ook van profiteren?
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Internationale cyberactie bevriest 41 miljoen euro aan gestolen crypto
Een grootschalige internationale politieactie heeft een belangrijke slag toegebracht aan cybercriminelen die wereldwijd cryptovaluta stelen.
Australië geeft cryptobedrijven drie maanden langer voor vergunning
De Australische financiële toezichthouder ASIC heeft de overgangsperiode voor cryptobedrijven met drie maanden verlengd.
Rusland zet grote stap met AI-wet: eigen modellen krijgen voorrang
Rusland heeft een belangrijke stap gezet richting een eigen wettelijk kader voor kunstmatige intelligentie (AI).
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
