Miami lanceert morgen naar verluidt zijn eigen crypto valuta, MiamiCoin, die zal worden gebruikt om infrastructuurprojecten of evenementen in de stad te financieren.
De lancering van MiamiCoin
Het idee is dat mensen Miami zullen steunen door MiamiCoin te kopen of te minen. Dat geld zal worden doorgesluisd naar de schatkist van de stad. MiamiCoin zal de eerste CityCoin zijn die wordt uitgebracht. CityCoins is een project waarmee mensen in een stad kunnen investeren door tokens te kopen. Het werkt samen met lokale overheden. Degenen die investeren worden beloond in Bitcoin of Stacks, de crypto valuta van het gelijknamige protocol dat wordt gebruikt om dingen op de Bitcoin blockchain te bouwen. De CityCoins website meldt het volgende over MiamiCoin:
“MiamiCoin biedt een voortdurende crypto inkomstenstroom voor de stad. Het genereert ook STX- en BTC-opbrengsten voor $MIA houders. MiamiCoin kan worden gemined of gekocht door individuen die de Magic City willen ondersteunen en crypto opbrengsten willen verdienen met het Stacks-protocol. MiamiCoin profiteert bovendien van houders door hen in staat te stellen te verdienen via het Stacks-protocol.”
Iedereen die dat wil kan MiamiCoin gaan minen, net als andere CityCoins wanneer deze vrijgegeven worden. Als het project van de grond komt en populair wordt, kunnen investeerders passief Bitcoin verdienen door simpelweg de MiamiCoin te bezitten. Dit komt omdat MiamiCoin is gebouwd op Stacks. Dit is een cryptoproject waarmee gebruikers hun tokens kunnen vergrendelen en beloningen kunnen verdienen om het systeem draaiende te houden.
Naarmate er meer coins gemined zullen worden, zal een deel in een wallet gestort worden die de lokale overheid vervolgens kan gebruiken voor wat ze maar willen, zoals de infrastructuur.
De Bitcoin hoofdstad
De cryptovriendelijke burgemeester van Miami, Francis Suarez, heeft gezegd dat hij van Miami de locatie wil maken voor tech- en crypto-startups. Hij heeft zelfs Chinese Bitcoin (BTC) miners uitgenodigd naar de stad Florida. Hij noemde Miami de “Bitcoin hoofdstad van de wereld” nadat de stad in juni de gastheer was van Bitcoin 2021. Dit is een tweedaagse Bitcoin conferentie.
Suarez vertelde vorige week aan Fox Business dat de stad Miami miljoenen dollars zou kunnen verdienen als gevolg van de populariteit van MiamiCoin. Maar het MiamiCoin project is een experiment. Het is niet bekend of het daadwerkelijk inkomsten voor de stad zal gaan genereren.
CityCoins zei dat MiamiCoin vanaf morgen beschikbaar is op sommige vertrouwde exchanges. De exacte exchanges worden binnenkort aangekondigd volgens de CityCoins website.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste crypto nieuws? Download de Newsbit App.
Australië geeft cryptobedrijven drie maanden langer voor vergunning
De Australische financiële toezichthouder ASIC heeft de overgangsperiode voor cryptobedrijven met drie maanden verlengd.
Rusland zet grote stap met AI-wet: eigen modellen krijgen voorrang
Rusland heeft een belangrijke stap gezet richting een eigen wettelijk kader voor kunstmatige intelligentie (AI).
India grijpt in: miljoenen gebruikers verliezen toegang tot Kalshi
Kalshi blokkeert gebruikers uit India terwijl wereldwijd steeds meer landen streng optreden tegen voorspellingsmarkten zoals Polymarket en concurrenten.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.


