MicroStrategy heeft onlangs weer 301 Bitcoins bijgekocht, zo onthullen de nieuwe documenten bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. MicroStrategy heeft nu in totaal $3,97 miljard uitgegeven aan 130.000 Bitcoin, wat momenteel nog maar $2,45 miljard waard is.
De Bitcoin voorraad van MicroStrategy
De recente aankopen werden gedaan tussen 2 augustus en 19 september, voor een gemiddelde prijs van $19.851 per Bitcoin.
De investering is nu al 300.000 dollar minder waard van op het moment van aankoop, omdat de Bitcoin momenteel wordt verhandeld voor een bedrag van $19.163.
Ondanks de koersval blijft MicroStrategy investeren in Bitcoin, zelfs toen Michael Saylor een stap terug deed als CEO om voorzitter te worden. In november, toen Bitcoin een recordhoogte van $68.700 bereikte, had MicroStrategy een winst van $4 miljard.
‘Rijkste mensen zijn geen handelaren’
Saylor werd tijdens CoinMarketCap’s Capital conference gevraagd of deze koersval hem dwars zat:
Als je in 2003 dezelfde vraag aan Jeff Bezos had gesteld en had gezegd, nu je net een verlies van 80% hebt gehad met Amazon, zou je dan willen dat je Amazon in het jaar 2001 had verkocht? Weet je, Jeff Bezos had Amazon kunnen verkopen in het jaar 2000 om een verlies van 95% te vermijden.
Hij beschreef zo’n mentaliteit als “dwaas” en zei dat als Jeff Bezos of Mark Zuckerberg hun aandelen hadden verkochten ze geen miljardairs zouden zijn.
Als je kijkt naar alle rijkste mensen ter wereld, zijn het geen handelaren. Ik bedoel, Bill Gates, Jeff Bezos, Elon Musk, Mark Zuckerberg, Larry Page, niemand zich naar zijn huidige situatie gehandeld. De markt proberen te controleren is belachelijk.
– Saylor
Veel van de aankopen van MicroStrategy zijn gevoed door schulden, waarbij het bedrijf obligaties uitgeeft en aandelen verkoopt om zijn uitgaven te financieren.
Eerder deze maand onthulde het bedrijf dat het van plan was om tot $500 miljoen aan klasse A-aandelen te verkopen. Een deel van de opbrengst zou gebruikt kunnen worden om meer crypto te kopen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privĆ©jets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
