MicroStrategy heeft naar verluidt wederom $10,9 miljoen uitgegeven om in totaal 229 Bitcoins (BTC) aan te schaffen, tegen een gemiddelde prijs van circa $43.665 per stuk. Hierdoor bezit het bedrijf nu 92.079 BTC in totaal.
Bijna $2 miljard winst
Het business intelligence bedrijf was รฉรฉn van de eerste bedrijf dat Bitcoin als hedge van de kasgelden hebben gebruikt. Sinds augustus van vorig jaar koopt het bedrijf regelmatig Bitcoins, waardoor de teller inmiddels op 92.079 BTC staat. Verwacht wordt dat dit aantal nog verder verhoogd zal worden in de toekomst. Het bedrijf heeft naar verluidt al $2.25 miljard geรฏnvesteerd, waarmee het nu bijna $2 miljard aan winst gemaakt heeft. Het huidige aantal BTC van MicroStrategy is momenteel namelijk circa $4.15 miljard waard. Het business intelligence bedrijf maakte de aanschaf van de extra BTC bekend via een Twitterpost.
MicroStrategy has purchased an additional 229 bitcoins for $10.0 million in cash at an average price of ~$43,663 per #bitcoin. As of 5/18/2021, we #hodl ~92,079 bitcoins acquired for ~$2.251 billion at an average price of ~24,450 per bitcoin. $MSTRhttps://t.co/fU6LN4WbKI
โ Michael Saylor (@michael_saylor) May 18, 2021
Geen plannen voor verkoop Bitcoin-voorraad
Het is dan ook niet onbekend dat Michael Saylor, de CEO van MicroStrategy, een groot voorstander is van de top cryptocurrency. Het bedrijf heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat het gelooft in cryptocurrencies met de regelmatige BTC-aankopen. Slechts รฉรฉn dag nadat Elon Musk zijn reactie op Twitter gaf waarna de crypto-markten crashte maakte MicroStrategy al bekend dat het $15 miljoen zou gaan investeren in BTC.
Waar eerder geruchten rondgingen over een mogelijke verkoop van de BTC van Elon Musk’s Tesla, heeft hij onlangs laten weten hier geen plannen voor te hebben. Ook Saylor heeft momenteel naar verluidt geen plannen voor een eventuele verkoop van zijn BTC.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
