Waar veel crypto-gebruikers vaak juist tegenover banken staan, heeft Morgan Stanley zijn weg naar Bitcoin (BTC) gekocht. Door de recente aankopen van Morgan Stanley, zou de investeringsbank nu de op รฉรฉn-na-grootste houder zijn van de Grayscale Bitcoin Trust (GBTC).
Aanzienlijke investering
Naar verluidt heeft de investeringsbank een aanzienlijke investering gedaan in Grayscale’s Bitcoin Trust. De investeringsbank heeft in totaal meer dan 6,5 miljoen aandelen van Grayscale Bitcoin Trust in meer dan een dozijn fondsen aangeschaft. Dit blijkt uit nieuwe data afkomstig van de SEC. Ieder aandeel wordt momenteel verhandeld voor circa $37.80 per stuk, waardoor deze investering uitgekomen is op zo’n 240 miljoen Amerikaanse Dollars.
Naar verluidt is enkel ‘Cathie Wood’s ARK Investment Management’ een grotere houder van deze aandelen. Zij hebben naar verluidt ongeveer 9 miljoen aandelen, zo’n 2.5 miljoen meer dan Morgan Stanley. Dat een investeringsbank nu hierin instapt kan opvallend genoemd worden: eerder bleven banken altijd weg bij dit type aandelen. Het zou kunnen dat nu meerdere banken het initiatief van Morgan Stanley gaan volgen, maar dat is op dit moment nog slechts speculatie. Toch is het een goed teken.
De Grayscale Bitcoin Trust
De Bitcoin Trust van Grayscale is een investeringsmogelijkheid voor bedrijven of individuen die wel Bitcoin in hun bezit willen hebben, maar zelf eigenlijk niet de privรฉsleutels hiervan willen beheren. Als zodanig werkt GBTC door de prijs van BTC te volgen.
Hierin stappen is echter niet goedkoop, beleggers moeten minstens $50.000 hiervoor neerleggen. Ook moeten zij een vergoeding van 2% betalen en hun aandelen ten minste zes maanden vasthouden voordat ze deze kunnen verkopen. Het handelt op de vrij verkrijgbare marktplaats OTCQX.
De Grayscale Bitcoin Trust is inmiddels een grote naam binnen de crypto-wereld. Hierdoor is het dan ook al in staat geweest om ruim $31 miljard aan beheerd vermogen op te bouwen. Hiernaast hebben ze ook nog eens voor circa $9 miljard aan andere op crypto gebaseerde trusts.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
