Volgens Nic Carter van Castle Island Ventures is Elon Musk niet de juiste persoon om het groene Bitcoin (BTC)-debat te gaan leiden.
Altijd juridisch vriendelijkere opties
Volgens Carter zijn Bitcoiners dan ook nog steeds ‘zeer sceptisch’ over Musk, waardoor ze hem als een conflict zouden beschouwen. Dit door het feit dat hij met Tesla gedeeltelijk de verkoop van offsets doet.
Het idee om Bitcoin-miners transparanter te maken over hun gebruik van elektriciteit is echter goed, aldus Carter. Volgens Carter is de top cryptocurrency namelijk een synthetische grondstof die zeerresistent is tegen regulering. Carter: “Waar Bitcoin wellicht in een rechtsgebied kan worden verboden, zal dat resulteren in een verschuiving van de hash-kracht van dat rechtsgebied naar een ander rechtsgebied.” Hiermee suggereert Carter dat er altijd juridisch vriendelijkere opties voor Bitcoin-miners zijn, zelfs als individuele landen een crypto-verbod instellen.
Inzetten op groene stroom
Carter is dan ook van mening dat in plaats van cryptocurrencies als de Bitcoin te verbieden, overheden juist moeten inzetten op het creรซren van netwerken voor groene stroom. Het transparant maken van de afkomst van de gebruikte elektriciteit zal echter ook enkele grote voordelen met zich meebrengen. Zo blijkt de elektriciteit die gebruikt wordt voor het minen van Bitcoin in Noord-Amerika op een veel schonere manier wordt opgewekt dan in andere gebieden.
Tot slot benadrukte Carter het belang van de Bitcoin Mining Council. Deze council is opgericht na een ontmoeting tussen Elon Musk en een aantal toonaangevende crypto-miners in Noord-Amerika. Het doel van deze council is het bevorderen van wereldwijde duurzaamheidsinitiatieven op het gebied van crypto-mining.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
