2021 is het jaar van crypto adoptie gebleken. Het was het jaar waar institutionele investeerders massaal in crypto’s investeerde, maar ook rijke millennials bezitten steeds vaker cryptocurrencies.
Groei in crypto adoptie
Een nieuwe enquête van de CNBC onthuld dat een meerderheid van de millennial-miljonairs een deel van zijn vermogen in crypto heeft geïnvesteerd. Daarnaast zijn ze van plan om hun crypto investeringen in 2022 voort te zetten. De enquête ondervroeg investeerders met een vermogen van meer dan $1 miljoen. 83% van de ondervraagde millennial miljonairs liet weten dat ze crypto investeringen hadden gedaan.
De CNBC enquête onthulde ook een enorme generatiekloof op het gebied van investeringen. Aan de ene kant heb je millennials die 50% van hun vermogen in crypto investen en aan de andere kant heb je de oudere generatie 4% van zijn vermogen heeft geïnvesteerd in digitale activa. Slechts een kwart van de GenX bezit crypto.
George Walper, president van Spectrem Group die het onderzoek voor CNBC heeft uitgevoerd, zei dat de toenemende interesse van de nieuwe generatie in de cryptomarkt een probleem zou kunnen zijn voor vermogensbeheerders. Hij is van mening dat deze traditionele beheerders hun benadering van deze opkomende investeerders zouden moeten heroverwegen. Hij legde uit:
“Ik weet niet zeker of de vermogensbeheersector weet dat ze deze generaties als totaal verschillende generaties moeten zien. De meeste bedrijven hoopten het te negeren. Maar millennial miljonairs zullen niet zomaar uit de crypto wereld groeien.”
Meer risico nemen
Het onderzoek benadrukte ook hoe de nieuwe generatie bereid is meer risico’s te nemen met crypto dan te investeren in traditionele markten. Uit het onderzoek bleek dat 48% van de millennial miljonairs van plan is om hun crypto investeringen te vergroten. Terwijl 38% van plan is om het te behouden en slechts 6% van plan is om hun crypto blootstelling het komende jaar te verminderen.
Daarnaast heeft ook Australië het afgelopen jaar ook een groei van 10% gezien in de crypto adoptie. De Crypto valuta Index (IRCI) van de Independent Reserve 2021, die 2000 mensen ondervroeg, ontdekte dat de crypto investering onder Australiërs is gegroeid tot 28,8%. Dit is een stijging van 18,4% in 2020.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
