Ondanks de frustratie over het huidige monetaire systeem in de Verenigde Staten, blijkt dat de meerderheid van de Amerikanen nog steeds gelooft in de toekomst van cryptocurrencies.
Amerikanen geloven nog steeds in cryptocurrencies
Het afgelopen jaar was een rampjaar voor de cryptocurrency-markt vanwege de ondergang van verschillende belangrijke spelers zoals Terra/Luna, Three Arrows Capital, Cesius Network en het falen van de FTX-exchange.
Deze gebeurtenissen hebben beleggers achtergelaten in een staat van onzekerheid en velen begonnen te twijfelen aan de toekomst van crypto. Hoewel de wonden beginnen te helen, blijft de onvoorspelbaarheid van de industrie een terugkerend probleem.
Ondanks de negativiteit en twijfel lijkt het erop dat de hoop niet helemaal verloren is wat betreft cryptocurrencies. Als we het hebben over de algemene perceptie van het wereldwijde financiële systeem is dat een ander verhaal.
Een nieuwe analyse van Coinbase onthult een verrassend feit over het huidige monetaire systeem in de Verenigde Staten. Uit de peiling blijkt dat een overgrote meerderheid van de inwoners van de VS gelooft dat het wereldwijde monetaire systeem ongelijk is.
Uit de enquête bleek dat 80% van de respondenten ontevreden was over het huidige systeem, en maar liefst 67% drong aan op onmiddellijke transformatie.
Groeiende ontevredenheid over het huidige financiële systeem
De resultaten van het onderzoek geven aan dat het publiek ontevreden is over de huidige situatie van het monetaire systeem. Het geeft aan dat burgers zich steeds meer bewust worden van de onrechtvaardigheden van het systeem en de noodzaak van hervormingen.
Aan de andere kant is het Amerikaanse sentiment ten opzichte van cryptocurrencies over het algemeen positief en enthousiast. Uit de enquête bleek dat ongeveer 52% van de respondenten optimistisch was dat digitale valuta zouden leiden tot rechtvaardigere financiële praktijken.
Volgens enquêtegegevens uitgevoerd door Morning Consult namens Coinbase, zou tot 20% (52,3 miljoen) van de Amerikanen een vorm van cryptocurrency hebben. Bovendien heeft bijna 30% (76 miljoen) de wens heeft uitgesproken om binnen de komende 12 maanden digitale valuta te kopen.
Volgens de gegevens die in het onderzoek zijn gepresenteerd, is 36% van de leden van Generatie Z en 30% van de millennials eigenaar van crypto-activa.
Steeds meer Amerikanen bezitten crypto
Opvallend genoeg is het aantal Amerikanen dat cryptocurrencies bezit sinds begin 2022 nauwelijks afgenomen, ondanks alle problemen in de industrie. Uit de enquête blijkt dat het percentage van het bezit hoger is onder minderheden en jongere Amerikanen.
Bovendien gelooft 76% van de crypto-eigenaren dat cryptocurrencies en blockchain-technologie de toekomst vertegenwoordigen. De meerderheid van de Gen Z-volwassenen (54%) en millennials (55%) zijn van mening dat blockchain de toekomst is, ongeacht of ze digitale valuta bezitten of niet.
De Morning Consult schreef het volgende:
Hoe Amerikanen de betrouwbaarheid van exchanges zien, bepaalt grotendeels hun aspiraties van eigendom van cryptocurrency. Als Amerikanen denken dat exchanges veilig zijn, zullen ze in de toekomst eerder in crypto investeren.
Onderzoekers hebben aangetoond dat digitale activa aanzienlijk in populariteit zijn toegenomen in landen waar veel burgers geen toegang hebben tot bankdiensten. Gemini onthulde in 2022 dat Brazilië en Indonesië voorop lopen bij de acceptatie van cryptocurrency.
Financiële inclusie-indexen in beide landen bedragen ongeveer 85%, wat betekent dat tientallen miljoenen mensen in beide landen geen toegang hebben tot adequate financiële diensten.
Naarmate de waarde van digitale middelen blijft stijgen, zullen meer mensen die voorheen geen toegang hadden, ze nu kunnen gebruiken.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Crypto koersupdate: Bitcoin op glad ijs, maar Solana stijgt 8%
Bitcoin herstelt, maar hangt nog wel aan een zijden draadje. Analist ziet nu wel wat hoopvolle signalen in de grafieken. Lees meer.
Grote zorgen over Bitcoin-grootmacht Strategy: kan Saylors bedrijf omvallen?
Bitcoin is hard gecrasht door grote zorgen over Bitcoin-titaan Strategy. Ontdek wat er aan de hand is en hoe serieus de problemen zijn.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
