De bekende analist Peter Brandt is van mening dat Bitcoin-handelaren tegen de massa moeten ingaan. Hij heeft in zijn recente tweet dan ook gesuggereerd dat het wellicht tijd is om Bitcoin te kopen.
Brandt is van mening dat het marktsentiment te bearish is geworden, en daarom is hij van mening dat de cryptocurrency waarschijnlijk zal stijgen.
Is het tijd om Bitcoin te kopen?
De uitspraken van Brandt zijn bekend onder beleggers. Het kopen van activa wanneer er angst op de markt is, is één van de meest populaire principes van tegendraads beleggen. Peter Brandt voegde in zijn tweet ook een grafiek toe. Deze grafiek laat zien dat Bitcoin een ‘ascending channel’ (dalend kanaal) vormt op de weekgrafiek.
Hij voegde ook een prijsgrafiek toe die laat zien dat Bitcoin een dalend kanaal vormt op de weekgrafiek. Hoewel dergelijke patronen op korte termijn als bearish worden beschouwd, zal de grootste cryptomunt waarschijnlijk meer opwaarts momentum zien als bulls de bovenste trendlijn doorbreken.
I find it fascinating that many (not all) on social media who wore laser eyes in Mar/Apr and predicted a rocket shot 🚀for $BTC in Nov now are predicting that the $30k level will be violated
— Peter Brandt (@PeterLBrandt) January 30, 2022
When bulls wear laser eyes — time to SELL
When bulls become bears — time to BUY???? pic.twitter.com/ytchaFLDfN
In zijn tweet stak Brandt ook de draak met zogenaamde ’twitter analisten met laser ogen’ die massaal verwachtten dat de koers verder zou stijgen toen BTC zijn All Time High bereikte, maar nu allemaal een enorme koerscrash voorspellen. Brandt vertelt dat je juist tegen het advies van dit soort analisten in moet traden.
Wil jij Bitcoin verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
Wanneer kun je weer bullish zijn?
De Bitcoin koers bereikte in november zijn hoogste punt ooit van $69.000, maar is sindsdien met meer dan 50% gedaald.
Na verschillende mislukte pogingen om te herstellen boven het ondersteuningsniveau van $38.000, ligt de Bitcoin prijs op het moment van schrijven weer rond de $37.000.
$BTC Weekly
— The Wolf Of All Streets (@scottmelker) January 31, 2022
Pretty hammer candle (or high wave spinning top, choose).
Strong volume, long wick into demand.
Not really bullish until >$39,600.
Have not had consecutive green wks in months, need confirmation. 2 weeks ago was a "bullish candle" as well, didn't work out. pic.twitter.com/HlI8XI6RO2
In een recente tweet beweert de populaire cryptocurrency-handelaar Scott Melker dat hij niet bullish zal zijn totdat er een wekelijkse afsluiting is boven het $39.600-niveau. Hij heeft opgemerkt dat BTC al maanden lang geen twee bullish candles op rij op de wekelijkse grafiek heeft gehad. Pas wanneer dat gebeurt is er reden tot positiviteit.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
