Volgens de CEO van MicroStrategy, Michael Saylor, wordt hun Raad van Bestuur (RvB) van MicroStrategy nu officieel in Bitcoin (BTC) uitbetaald.
Bestuur krijgt nu Bitcoin in plaats van Amerikaanse dollars
Dit werd bekend uit een aankondiging van het bedrijf. Hieruit bleek dat de Raad van Bestuur “de vergoedingsregelingen gewijzigd” heeft. Dit heeft het gedaan voor de bestuurders die niet werden geclassificeerd als werknemers. Deze bestuurders zullen in de toekomst alle vergoedingen voor hun diensten in Bitcoin ontvangen in plaats van in geld.
Bij het goedkeuren van deze wijziging, sprak de Raad zijn over zijn toewijding aan de top cryptocurrency: Bitcoin. Dit gezien zijn vermogen om te dienen als een ‘Store of Value’ (opslagwaarde), ondersteund door een robuuste en openbare open-source architectuur, die los staat van soeverein monetair beleid.
Het bedrag van de bestuursvergoedingen die nog betaald moeten worden aan de bestuurders die geen werknemer zijn blijft ongewijzigd. Deze is zoals aangekondigd in Amerikaanse dollars vermeld. Op het moment van betaling worden de vergoedingen omgezet van Amerikaanse dollars naar Bitcoin en vervolgens gestort op de digitale wallet van de betreffende personen.
MicroStrategy’s Bitcoin investeringen
Het nieuws volgt na een lange reeks aan investeringen van MicroStrategy in de Bitcoin. Deze begonnen in augustus 2020. Tot op heden heeft het bedrijf meer dan $5 miljard in de Bitcoin geïnvesteerd Hierdoor is het een van de grootste beursgenoteerde bedrijven met Bitcoin bezittingen.
Bedrijven waaronder Tesla en Square hebben MicroStrategy gevolgd door de Bitcoin aan hun balans toe te voegen. Dit is iets als wat CEO Michael Saylor heeft beschreven als het ’topje van de ijsberg’ voor institutionele investeringen in crypto valuta. Saylor voorspelt dat er een ‘lawine van bedrijven’ zal volgen. Daarnaast heeft hij inmiddels een aantal online cursussen gelanceerd over ‘Bitcoin for Corporations’.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
