Robinhood’s wallet voor zelfbewaring is nu beschikbaar voor alle iOS-gebruikers wereldwijd. Dit komt 5 maanden na de lancering van de wallet in bèta-versie.
Wallet wordt positief ontvangen
In september werd de crypto-wallet gelanceerd voor de 10.000 gebruikers die zich in mei 2022 hadden aangemeld voor de wachtlijst. In januari heeft het bedrijf de bèta uitgebreid naar een miljoen gebruikers. Volgens Johann Kerbrat, de CEO van Robinhood Crypto, was de ontvangst van de wallet zeer positief.
Kerbrat merkte verder op dat gebruikers hebben aangegeven de app geweldig te vinden vanwege de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, evenals de mogelijkheid om hun digitale activa zelf te bewaren en te ruilen zonder enige netwerkkosten.
Ondersteuning voor nieuwe crypto-munten toegevoegd
Bij de lancering was alleen het Ethereum layer-2 netwerk Polygon ondersteund door de wallet. Gebruikers konden het native token van Polygon, MATIC, kopen op het Robinhood Crypto-platform en overzetten naar de wallet. Het bedrijf beloofde ook directe toegang vanuit de wallet tot DeFi-applicaties.
Robinhood heeft nu Ethereum en verschillende ERC-20-tokens, waaronder ook de stablecoin USDC, aan de ondersteuning toegevoegd. Het stelt gebruikers ook in staat om non-fungible tokens (NFT’s) op Ethereum en Polygon te bewaren. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het omwisselen van tokens op Polygon via de wallet. Kerbat merkte hierbij het volgende op:
Gebruikers vertelden ons dat ze toegang willen tot meer crypto-munten op meer blockchains, daarom hebben we snel ondersteuning voor Ethereum toegevoegd.
Robinhood Crypto hard getroffen
De nieuwe app wordt gelanceerd na een drastische daling van het handelsvolume voor Robinhood Crypto. Tussen oktober vorig jaar en het einde van het jaar daalde het volume met zo’n 80%, terwijl de activa onder beheer met ongeveer 37% afnamen. Het aantal gebruikers op het platform daalde tevens met 36% tot 12,5 miljoen totaal. Ook werd het in Californië gevestigde bedrijf gedurende deze periode (hard) getroffen door de bearmarkt. Alhoewel er in januari een stijging werd genoteerd, bevindt het bedrijf zich nog steeds ver onder het niveau van het hoogtepunt in 2021.
Ondanks deze uitdagingen heeft Kerbrat benadrukt dat Robinhood toegewijd blijft aan digitale middelen. Hij verklaarde het volgende:
Alhoewel we erkennen dat het een paar tumultueuze maanden zijn geweest in de crypto-ruimte, blijven we ons inzetten voor onze missie om van Robinhood de meest vertrouwde, goedkoopste en gemakkelijkst te gebruiken oprit naar crypto te maken.
Alhoewel deze app in eerste instantie voor iOS-gebruikers uitgerolt is, wordt verwacht dat Android op relatief korte termijn dezelfde upgrade zal krijgen.
Japanse financiële reus koopt cryptobeurs voor honderden miljoenen
SBI neemt cryptobeurs Bitbank over voor 289 miljoen dollar en wordt grootste cryptobeurs van Japan terwijl nieuwe cryptoregels naderen volgens plan.
BitGo ontslaat 15 procent van personeel en kiest voor AI en stablecoins
BitGo wil zich de komende jaren vooral richten op kunstmatige intelligentie (AI), stablecoins en de verdere ontwikkeling van digitale financiële diensten.
Binance stuurt e-mails naar Europese klanten na grote MiCA-tegenslag
Binance dreigt vanaf 1 juli Europese klanten te verliezen doordat de cryptobeurs geen MiCA-vergunning heeft ontvangen van toezichthouders in Europa.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
