De wereldwijde televisieserie heeft eindelijk verwezen naar de snelgroeiende crypto industrie, maar niet op een positieve manier.
“Post-COVID”
South Park mist normaal gesproken niks als het gaat om het hekelen van popcultuur. De aflevering van gisteravond was niet anders. Dea aflevering richtte zich op de Bitcoin.
“Het is de toekomst. We hebben allen besloten dat gecentraliseerd bankieren gemanipuleerd is, dus we vertrouwen meer op ‘fly-by-night Ponzi-schema’s.”
De aflevering van gisteravond heet “Post COVID” en speelt zich ongeveer veertig (40) jaar in de toekomst af. In de aflevering staat de pandemie staat eindelijk op het punt te verdwijnen en mensen betalen voor goederen en diensten met plastic Bitcoin kaarten met QR-codes.
De aflevering uit het 24e seizoen van showmakers Trey Parker en Matt Stone wijkt weinig af van hun visie. Daarmee heeft de crypto wereld inmiddels specifieke scènes uit de populaire televisieserie toegeëigend.
Crypto, South Park en de populaire cultuur
South Park’s “Margaritaville” aflevering in 2009 bracht bijvoorbeeld een van de meest memorabele stukjes aller tijden voort. Tijdens de wereldwijde financiële recessie neemt Stans vader Randy hem mee naar de bank om hem te leren hoe belangrijk het is om geld te besparen. Randy geeft Stan honderd dollar om te storten. Hij gaat stil voor de bankbediende zitten, die op een paar toetsaanslagen tikt terwijl hij zegt:
“We kunnen die cheque in een geldmarktfonds stoppen, dan zullen we de inkomsten herinvesteren op rekeningen in vreemde valuta met samengestelde rente ennnnn het is weg.”
Beelden van deze scène werden later opnieuw toegeëigend voor een South Park crypto parodie waarvan verschillende kijkers aanvankelijk dachten dat ze echt waren.
In de aflevering loopt het South Park personage Kyle een kamer bij de SEC binnen. Daar hoort hij een politieagent tegen agent Foley zeggen dat hij voor 10x verkocht voordat de SEC de FUD lieten vallen. Kyle dient vervolgens een klacht in bij de agenten over een kip op Twitter, wiens advies om de dip te kopen ervoor zorgde dat Kyle veel geld verloor.
Gezien de populariteit van crypto, is het misschien verrassend dat er niet meer over wordt gesproken in South Park.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
