Tijdens een online conferentie genaamd ‘The B Word’ zei Elon Musk dat zijn ruimtevaartbedrijf SpaceX heeft geïnvesteerd in Bitcoin.
SpaceX bezit Bitcoin
“Ik bezit Bitcoin, Tesla bezit Bitcoin, SpaceX bezit Bitcoin”, zei hij. Ook vertelde hij dat hij persoonlijk ook Ethereum en Dogecoin bezit. Hij maakte de bedragen die hij of zijn bedrijven hebben geïnvesteerd niet bekend, maar zei wel dat hij aanzienlijk meer Bitcoin bezit dan Dogecoin of Ethereum.
De conferentie genaamd ‘The B Word’, werd georganiseerd door de Crypto Council for Innovation. Musk sprak tijdens het tweede panel van de dag genaamd ‘Bitcoin as a Tool for Economic Empowerment’. Dit deed hij samen met Cathie Wood, de CEO van ARK invest en Jack Doresey, de CEO van Twitter en Square.
Hoeveel BTC SpaceX nou precies bezit weten we dus nog niet, maar Musk’s andere bedrijf, Tesla, kocht eerder dit jaar voor $1,5 miljard aan BTC. Dat leidde tot een enorme prijsstijging.
Aan die rally kwam abrupt een einde nadat Tesla stopte met het accepteren van Bitcoin-betalingen vanwege milieuproblemen, maar tijdens de conferentie suggereerde de tech-miljardair dat Tesla op het punt stond de cryptocurrency opnieuw te accepteren na veelbelovende tekenen nam het percentage hernieuwbare energie dat voor de mijnbouw wordt gebruikt toe.
Musk verklaarde dat er “een positieve trend lijkt te zijn” in het gebruik van hernieuwbare energie voor BTC-mining, daarbij verwijzend naar de recente sluiting van kolengestookte mijnbouwinstallaties in China.
“Ik wil wat meer onderzoek doen om te bevestigen dat het percentage van het gebruik van hernieuwbare energie hoogstwaarschijnlijk op of boven de 50% ligt en dat er een trend is om dat te verhogen. Als dat zo is, zal Tesla de acceptatie van Bitcoin hervatten’, zei hij.
Hieronder is trouwens het shirt te zien die Elon Musk droeg tijdens de conferentie. Hij lijkt weer helemaal fan van de digitale munt.
In case you were wondering, this is the shirt that @elonmusk is wearing. pic.twitter.com/SNd0a8LLjj
— The Wolf Of All Streets (@scottmelker) July 21, 2021
Musk ook fan van DeFi
Musk zei ook dat hij “een fan is van” gedecentraliseerde financiën (DeFi). De meeste protocollen en exchanges onder de noemer gedecentraliseerde financiën zijn gebouwd op het Ethereum-netwerk en Musk vertelt dat dat een logische keuze is.
Musk onthulde ook dat hij iets te winnen heeft bij het promoten van Bitcoin, aangezien hij persoonlijk heeft geïnvesteerd: “Als de prijs van Bitcoin daalt, verlies ik geld. Ik zou de koers kunnen pumpen, maar ik dump niet,” zei hij.
Eerste hypotheek met Bitcoin als onderpand afgesloten in VS
Bitcoin wordt voor het eerst gebruikt als onderpand voor een hypotheek in de VS, zonder verkoop van de cryptomunten.
Bitcoin veert op boven 61.000 dollar na $1,6 miljard aan liquidaties
De Bitcoin koers veert terug boven 61.000 dollar na een korte duik onder de 60.000. Een sterk banenrapport joeg de markten omlaag.
Strateeg van Charles Schwab denkt dat 60.000 dollar de bodem was voor Bitcoin
Bitcoin balanceert boven 60.000 dollar terwijl paniek toeneemt. Charles Schwab ziet juist aanwijzingen dat de bearmarkt bijna eindigt.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
