Tijdens een online conferentie genaamd ‘The B Word’ zei Elon Musk dat zijn ruimtevaartbedrijf SpaceX heeft geïnvesteerd in Bitcoin.
SpaceX bezit Bitcoin
“Ik bezit Bitcoin, Tesla bezit Bitcoin, SpaceX bezit Bitcoin”, zei hij. Ook vertelde hij dat hij persoonlijk ook Ethereum en Dogecoin bezit. Hij maakte de bedragen die hij of zijn bedrijven hebben geïnvesteerd niet bekend, maar zei wel dat hij aanzienlijk meer Bitcoin bezit dan Dogecoin of Ethereum.
De conferentie genaamd ‘The B Word’, werd georganiseerd door de Crypto Council for Innovation. Musk sprak tijdens het tweede panel van de dag genaamd ‘Bitcoin as a Tool for Economic Empowerment’. Dit deed hij samen met Cathie Wood, de CEO van ARK invest en Jack Doresey, de CEO van Twitter en Square.
Hoeveel BTC SpaceX nou precies bezit weten we dus nog niet, maar Musk’s andere bedrijf, Tesla, kocht eerder dit jaar voor $1,5 miljard aan BTC. Dat leidde tot een enorme prijsstijging.
Aan die rally kwam abrupt een einde nadat Tesla stopte met het accepteren van Bitcoin-betalingen vanwege milieuproblemen, maar tijdens de conferentie suggereerde de tech-miljardair dat Tesla op het punt stond de cryptocurrency opnieuw te accepteren na veelbelovende tekenen nam het percentage hernieuwbare energie dat voor de mijnbouw wordt gebruikt toe.
Musk verklaarde dat er “een positieve trend lijkt te zijn” in het gebruik van hernieuwbare energie voor BTC-mining, daarbij verwijzend naar de recente sluiting van kolengestookte mijnbouwinstallaties in China.
“Ik wil wat meer onderzoek doen om te bevestigen dat het percentage van het gebruik van hernieuwbare energie hoogstwaarschijnlijk op of boven de 50% ligt en dat er een trend is om dat te verhogen. Als dat zo is, zal Tesla de acceptatie van Bitcoin hervatten’, zei hij.
Hieronder is trouwens het shirt te zien die Elon Musk droeg tijdens de conferentie. Hij lijkt weer helemaal fan van de digitale munt.
In case you were wondering, this is the shirt that @elonmusk is wearing. pic.twitter.com/SNd0a8LLjj
— The Wolf Of All Streets (@scottmelker) July 21, 2021
Musk ook fan van DeFi
Musk zei ook dat hij “een fan is van” gedecentraliseerde financiën (DeFi). De meeste protocollen en exchanges onder de noemer gedecentraliseerde financiën zijn gebouwd op het Ethereum-netwerk en Musk vertelt dat dat een logische keuze is.
Musk onthulde ook dat hij iets te winnen heeft bij het promoten van Bitcoin, aangezien hij persoonlijk heeft geïnvesteerd: “Als de prijs van Bitcoin daalt, verlies ik geld. Ik zou de koers kunnen pumpen, maar ik dump niet,” zei hij.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
