Circle, het bedrijf achter de USD Coin die gekoppeld is aan de Amerikaanse dollar, is een samenwerking gestart met Apple Pay. Het idee achter de samenwerking is om een brug te slaan tussen traditionele betaalsystemen en de cryptowereld. Wat betekent dit voor de crypto-industrie?
Wat maakt dit mogelijk?
De integratie van Apple Pay binnen het ecosysteem van Circle maakt het voor crypto-bedrijven mogelijk om betalingen te accepteren van mensen die geen crypto bezitten. Dankzij Apple Pay kunnen mensen met traditionele betaalmethoden afrekenen, terwijl de crypto-bedrijven in kwestie op de achtergrond USD Coin (USDC) gestort krijgen. Hiermee slaat het bedrijf een brug tussen de traditionele financiële wereld en de cryptowereld.
Met Apple Pay kunnen klanten vervolgens online en in apps betalen met hun iPhone, Apple Watch, iPad en andere apparaten die het ondersteunen. Om te betalen in apps en op websites, hoeven klanten alleen maar Apple Pay te selecteren als betaaloptie. Vervolgens voert de betaling zich automatisch uit na de verificatie met Face ID of Touch ID.
“Dit is de volgende stap in onze missie om de traditionele financiële wereld en digitale betalingen dichter bij elkaar te brengen. […] Het is allemaal ontworpen om de mogelijkheden van USDC te vergroten voor bedrijven en klanten te laten betalen op de manier waar zij zich goed bij voelen. Blijf ons in de gaten houden voor verdere verbeteringen”, aldus Circle over de integratie.
Goed voor de industrie
Op deze manier kunnen NFT-marktplaatsen, crypto exchanges, wallets en zelfs partijen die internationale overboekingen efficiënter maken door klanten de mogelijkheid te bieden om via Apple Pay en Circle te betalen. Dit is uiteindelijk de manier waarop crypto en betalen met crypto een serieuze optie wordt voor het grote publiek. De meeste mensen zullen niet snel een eigen wallet installeren, maar dit kan een manier zijn om eenvoudig in aanraking te komen met crypto.
USDC is na Tether (USDT) de grootste stablecoin van de markt. In een interview met nieuwssite Cointelegraph, deelde Joao Reginatto van Circle dat het bedrijf een toekomst met vele verschillende blockchains voorziet. Dat is op zich niet vreemd, als je bedenkt dat de USD Coin op dit moment al op verschillende blockchains draait.
Overigens geven zowel Tether als Circle aan dat zij geen exposure op FTX hebben en daardoor dus niet in de problemen komen. Er waren even wat geruchten dat Tether in de problemen kwam, waarna de koppeling met de dollar wegviel, maar ondertussen is ook Tether weer terug naar een waarde van 1 dollar.
Spaarrekening levert bijna niks op: zo pak je 7 procent met stablecoins
Sparen levert tegenwoordig amper nog iets op, maar bij cryptobeurs Bitpanda kun je 7% verdienen met stablecoins. Ontdek hoe het werkt.
Tether investeert in Duitse robotstartup Neura in ronde van 1,4 miljard
Stablecoin-uitgever Tether steekt geld in de Duitse robotstartup Neura, die een AI-aangedreven humanoïde robot ontwikkelt.
Hyperliquid en Paradigm bekritiseren Amerikaanse stablecoin-regels
De opmerkingen volgen op een voorstel dat het Amerikaanse ministerie van Financiën in april presenteerde om onderdelen van de GENIUS Act uit te voeren.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
