Het populaire blockchain-gebaseerde extractieschietspel Shrapnel heeft onlangs actie ondernomen tegen spelers die ongeoorloofde methoden gebruikten om een oneerlijk voordeel te behalen in competities.
Het bedrijf identificeerde gebruikers die betrokken waren bij teaming en het delen van accounts, twee strategieën die tegen de regels ingaan, tijdens een evenement met vroege toegang. Deze praktijken, die vooral solospelers benadelen, kunnen leiden tot een permanent verbod op het spel.
Focus op teaming
Teaming, waarbij spelers samenwerken buiten de toegestane teamspelmodi, en het gebruik van één account door meerdere spelers vanaf verschillende apparaten, ondermijnen de integriteit van het spel. Shrapnel’s ontwikkelaars hebben systemen om dergelijke activiteiten te detecteren en hebben gewaarschuwd dat overtreders uit het STX-klassement verwijderd zullen worden en risico lopen permanent verbannen te worden.
Het bedrijf benadrukt het belang van het melden van misbruik door de gemeenschap, vooral nu de game zich opmaakt voor een volledige lancering. Deze fase zal nieuwe uitdagingen met zich meebrengen, waaronder de integratie van NFT’s en andere digitale activa.
Ondanks kritiek vanuit de gemeenschap op de harde aanpak, die sommige gilden en teamspelers zou benadelen, verzekert Shrapnel dat alleen spelers die op oneerlijke wijze proberen te profiteren van het systeem zullen worden aangepakt. De focus ligt op het handhaven van een eerlijk speelveld voor iedereen.
Amerikaanse spelers niet in staat om in-game activa uit te betalen
Verder heeft Shrapnel aangekondigd dat vanwege regelgevende uitdagingen met de SEC, spelers in de Verenigde Staten momenteel niet in staat zijn om in-game activa uit te betalen. Dit besluit, dat in september 2023 werd genomen, beperkt de Amerikaanse spelers niet in andere aspecten van het spel. Desondanks is het team achter Shrapnel, Neon, hoopvol dat deze beperkingen spoedig zullen worden opgeheven, waardoor Amerikaanse spelers hun opgebouwde kapitaal naar hun bankrekeningen kunnen overmaken.
Dit nieuws onderstreept de uitdagingen en kansen die komen kijken bij het ontwikkelen en reguleren van blockchain-gebaseerde spellen, waarbij eerlijkheid en toegankelijkheid centraal staan in de spelervaring.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
SEC geeft Paxos historische crypto-goedkeuring
Paxos krijgt als eerste blockchainbedrijf een SEC-licentie voor clearingdiensten. Een belangrijke stap voor de financiële sector.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
