Het in hevige problemen verkerende FTX kan in ieder geval Tether van de lijst halen als potentiële reddende engel. Dat nieuws krijgen we binnen via Paolo Ardoino, de Chief Technology Officer van Tether. “Tether heeft geen plannen om te investeren in of geld te lenen aan FTX en Alameda. Daar zit geen twijfel bij”, aldus Paolo Ardoino via Twitter.
Tekort van 9,4 miljard dollar
De uitspraak van Ardoino komt nadat Reuters op 10 november suggereerde dat het tekort van FTX inmiddels is opgelopen tot 9,4 miljard dollar. Om de boel te redden zou Sam Bankman-Fried al bij meerdere partijen aangeklopt hebben voor hulp. In het geval van Tether is dat dus duidelijk tevergeefs.
Als het verhaal van Reuters klopt, dan zou Sam Bankman-Fried onder andere Tether, OKX en Sequoia Capital hebben benaderd voor 1 miljard dollar per stuk. De reactie van Paolo Ardoino lijkt in lijn met de eerdere blogpost van 9 november van Tether, waarin het aangeeft geen exposure op Alameda of FTX te hebben.
Het schijnt dat de stablecoin-uitgever ook nog eens 46 miljoen dollar aan USDT van FTX heeft bevroren op de Tron blockchain. Op dit moment is overigens niet duidelijk of OKX en Sequoia Capital oren hebben naar de gedeeltelijke overname van FTX.
Bankman-Fried vroeg om 4 miljard dollar
Lennix Lai, de directeur financiële markten bij OKX, vertelde aan Reuters dat Sam Bankman-Fried hem zelfs om 4 miljard dollar vroeg. In het stuk bevestigt Lai niet of OKX eventueel oren heeft naar het redden van FTX. Ondertussen maakte Sequoia Capital al bekend dat ze hun investering van 214 miljoen dollar in FTX op een waardering van nul hebben gezet.
Tot nu toe lijkt het erop dat FTX met sommige coins weer withdrawals toestaat. Al moeten we wat dat betreft zeker niet te vroeg juichen. Het is meer dan onwaarschijnlijk dat de meeste mensen hun fondsen niet terug zullen zien. Dankzij een deal met de Tron blockchain is het mogelijk om deze assets 1:1 te swappen met externe wallets. Die overeenkomst zorgde ervoor dat Tron-tokens met een premium van 1.200 procent handelen.
Robinhood breidt uit naar Canada met overname van WonderFi voor 180 miljoen dollar
Als onderdeel van de overname komen de handelsplatformen Bitbuy en Coinsquare onder de vlag van Robinhood te vallen.
Bitvavo geeft Nederlands elftal eigen WK-lied met bekende cryptokreet
Jack Shirak en Jonna Fraser brachten samen met Bitvavo en de KNVB een ‘euforisch’ Oranje-nummer uit om onze helden te steunen op het WK.
EU sluit deur voor cryptobeurzen zonder vergunning op 1 juli
Op 1 juli loopt de overgangsperiode van de EU-cryptowet af. Beurzen zonder vergunning mogen dan geen Europese klanten meer bedienen.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
