De Amerikaanse senator Ted Cruz is van mening dat zijn staat aardgas zou moeten gebruiken om Bitcoin te minen.
Aardgas om Bitcoin te minen
Tijdens de Texas Blockchain Summit beweerde senator Cruz dat Bitcoin mining kan worden gebruikt om geld te verdienen met verspilde energie die wordt gecreëerd door olie- en gaswinning. Normaal gesproken wordt overtollig gas verbrand, maar volgens Cruz kan dit veel beter gebruikt worden om Bitcoins te minen.
Cruz merkte op dat de helft van het aardgas dat in het land wordt gebruikt momenteel wordt verbrand in West-Texas.
“Het wordt verspild omdat er geen transmissieapparatuur is om dat aardgas te krijgen waar het kan worden gebruikt zoals aardgas normaal zou worden gebruikt”. Zo vertelde hij.
“Ik zou zeggen, gebruik die kracht om Bitcoin te minen. Een deel van de schoonheid daarvan is dat je op het moment dat je dat doet het milieu enorm helpt. Want in plaats van het aardgas te verspillen, zet je het productief in.”
Over de hele wereld
Cruz benadrukte dat Bitcoin mining op heel veel plekken in kan worden gezet op het moment dat er verspilling plaatsvindt. En, wanneer de verspilde energie ooit toch nodig is, dan kan de BTC mining direct stopgezet worden. Cruz vertelde op dat Bitcoin kan worden gebruikt om ongebruikte energie over de hele wereld op te vangen.
“Er zijn veel plaatsen op aarde waar de zon veel schijnt en de wind veel waait. Echter zijn er geen hoogspanningslijnen, en het is economisch niet haalbaar om die energie te gebruiken. Het mooie van Bitcoin mining is dat als je verbinding kunt maken met internet, je die energie kunt gebruiken en waarde kunt halen uit die hernieuwbare energiebronnen op een manier die anders onmogelijk zou zijn.”
Cruz is niet de enige die gelooft dat Bitcoin mining een efficiënt middel kan zijn om hernieuwbare energie op te vangen. El Salvador heeft onlangs plannen aangekondigd voor een door de staat gesteund Bitcoin mining project dat wordt aangedreven door hernieuwbare energiebronnen.
Bitcoin mining is een belangrijke industrie geworden voor de staat Texas na het harde optreden van China in mei tegen industriële Bitcoin mining bedrijven.
Veel miners wendden zich tot Texas vanwege de goedkope en overvloedige hernieuwbare energiebronnen. Terwijl anderen naar Kazachstan, Noorwegen en Canada keken om toegang te krijgen tot goedkope groene elektriciteit.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
