Crypto voorstander Tim Draper adviseert de president van Argentinië om Bitcoin te legaliseren. Dit zal volgens hem de economische situatie van het land verbeteren.
“Bitcoin maakt einde aan Economische problemen Argentinië”
De Amerikaanse investeerder heeft naar verluidt op 20 maart een ontmoeting gehad met de Argentijnse president Mauricio Macri. Het gesprek werd ingeplant om de economische vooruitzichten van Argentinië te bespreken.
Tijdens het gesprek sprak Draper over de potentie van opkomende technologieën zoals cryptocurrency en blockchain. Volgens hem zou dit een goede manier kunnen zijn om de problemen in de Argentijnse economie aan te maken. Het land kampt namelijk met devaluatie van de Argentijnse peso. Draper zegt het volgende:
“We hadden het over Bitcoin en de devaluatie van de peso, en ik stelde een weddenschap voor: Als de peso meer waar is dan de Bitcoin, zou ik mijn investering in het land verdubbelen. Maar als Bitcoin een hoger tarief bereikte dan de peso, moet Argentinië BTC uitroepen als nationale valuta.”
Bitcoin prijs tussen 2022 en 2023 rond de $250.000 dollar
Tijdens het overleg vertelde Draper dat hij een enorme toekomst voor zich ziet voor crypto en blockchain. Hij vertelt zelfs dat hij gelooft dat het een grotere revolutie wordt dan het internet. Volgens de investeerder is het nu een goed moment om de technologie te gaan accepteren in Argentinië. Het zal een volledige verandering in de bank, handels en het financiële systeem opleveren.
Draper ging verder en hij vertelde dat hij verwacht dat de Bitcoin prijs tussen 2022 en 2023 rond de $250.000 zal liggen. Als mensen Bitcoin gemakkelijk kunnen gebruiken, net zoals dollars of euros, ze Bitcoins zullen kiezen. De digitale valuta is gedecentraliseerd, globaal en veilig. Dus waarom niet?
Wil je mee discussiëren over crypto nieuws, of wil je professionele analyses van de crypto markt? Join dan ons Telegram kanaal @newsbit_crypto.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
