Elon Musk is door Time Magazine uitgeroepen tot Persoon van het Jaar 2021.
Elon Musk (@elonmusk) is TIME’s 2021 Person of the Year #TIMEPOY https://t.co/8Y5BhIldNs pic.twitter.com/B6h6rndjIh
— TIME (@TIME) December 13, 2021
Elon Musk heeft veel invloed op de cryptomarkt
Dat het juist Elon Musk is die persoon van het jaar wordt is eigenlijk niet zo gek Musk hervormt de wereld van zonne-energie, elektrische auto’s, robots, cryptocurrency, klimaat, hersen-computerimplantaten en ruimtevaart.
Zoals hierboven geïmpliceerd, heeft de CEO van Tesla dit jaar dus ook een reeks crypto-gerelateerde krantenkoppen gehaald.
Zo werd het wereld nieuws dat Tesla ander half miljard dollar investeerde in de Bitcoin. Daarna maakte de CEO echter een ommekeer en vertelde hij dat Bitcoin schadelijk was voor het milieu. Ook heeft Musk vaak invloed gehad op de cryptomarkten vanwege zijn interesse in meme-cryptocurrencies zoals Dogecoin.
Ondanks de onlosmakelijke verbondenheid van Musk met de Dogecoin vertellen velen analisten dat de uitspraak over de milieuschade van de Bitcoin miners veruit het meest belangrijk is geweest. Musk Schreef op Twitter:
“We maken ons zorgen over het snel toenemende gebruik van fossiele brandstoffen voor Bitcoin-mining en -transacties, met name steenkool, die de slechtste uitstoot van alle brandstoffen heeft”, zei Musk. Hij voegde eraan toe dat “Tesla geen Bitcoin zal verkopen en we zijn van plan het voor transacties te gebruiken zodra de mijnbouw overgaat op meer duurzame energie.”
Musk veroorzaakte destijds enorme controverse op Bitcoin Twitter, maar volgens vele had hij gelijk. Bitcoin gebruikt inderdaad een enorme hoeveelheid energie. Vergelijkbaar met het energieverbruik van heel Nederland.
Sindsdien is er een hernieuwd debat ontstaan over de ecologische voetafdruk van Bitcoin, waarbij ook een Bitcoin Mining Council werd opgericht om toezicht te houden op de hoopvolle overgang van Bitcoin naar hernieuwbare energie.
Musk gaat in op grote crypto vraagstukken
Wanneer hij niet tweet over de impact van Bitcoin op het milieu of over de Dogecoin, geeft Musk wel zijn mening over belangrijke zaken omtrent de cryptowereld.
In september zei Musk dat de Amerikaanse regering “niets moet doen” als het gaat om het reguleren van cryptocurrency.
“Het is niet mogelijk om crypto te vernietigen, maar het is mogelijk voor regeringen om de vooruitgang ervan te vertragen.”
Hij richtte zich ook op de Chinese regering vanwege het harde optreden tegen crypto.
“Ik veronderstel dat cryptocurrency fundamenteel is gericht op het verminderen van de macht van een gecentraliseerde regering. Dat vinden ze niet leuk”, zei hij.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
