Het mediabedrijf van de Trump-familie heeft in het eerste kwartaal een nettoverlies van 405,9 miljoen dollar geboekt. Een groot deel daarvan kwam door forse waardedalingen op cryptomunten die het bedrijf in bezit heeft.
Trump Media & Technology Group, het moederbedrijf van Truth Social, presenteerde vrijdag zijn kwartaalcijfers. Het bedrijf meldde een positieve operationele kasstroom van 17,9 miljoen dollar en financiële reserves van 2,1 miljard dollar. Dat is ongeveer drie keer zoveel als een jaar eerder.
De grote investering in cryptomunten tijdens de piek van de markt afgelopen zomer pakte dit kwartaal echter negatief uit. Bijna 370 miljoen dollar van het verlies kwam voort uit ongerealiseerde verliezen op digitale activa en aandelen.
Bitcoin gekocht op hoogtepunt van markt
Trump Media bezit momenteel ruim 9.500 Bitcoin (BTC). Volgens gegevens van CoinGecko kocht het bedrijf de munten afgelopen juli tegen een gemiddelde prijs van 108.519 dollar per Bitcoin, vlak voordat de markt zijn piek bereikte.
Eind februari verkocht Trump Media ongeveer 2.000 Bitcoin, op het moment dat de koers was teruggevallen tot net onder de 70.000 dollar.
De Bitcoin koers staat momenteel rond de 80.000 dollar, na een extreem volatiele periode. In oktober bereikte Bitcoin nog een record van 126.000 dollar, waarna de koers begin februari hard terugviel naar ongeveer 60.000 dollar.
Topman stapte op na koersval van 90 procent
De topman van Trump Media, Devin Nunes, stapte op 22 april onverwacht op. De voormalig Republikeinse congresman uit Californië stond jarenlang aan het roer van het bedrijf, terwijl het aandeel zwaar onder druk kwam te staan.
Sinds de piek begin 2022 is het aandeel met meer dan 90 procent gedaald. Destijds bereikte de koers nog 97,54 dollar, terwijl het aandeel nu rond de 8,93 dollar handelt.
Trump Media is het moederbedrijf van Truth Social, het sociale mediaplatform dat Donald Trump oprichtte nadat hij na de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 van Twitter werd verbannen.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.

