Het is nu ongeveer een week geleden dat Elon Musk Twitter heeft overgenomen. Sindsdien heeft hij niet stilgezeten in een poging om het worstelende bedrijf te redden. Zo zijn er inmiddels al veel medewerkers ontslagen.
In het midden van twee extreme uitkomsten belanden
Vitalik Buterin, de mede-oprichter van Ethereum, is van mening dat Musk Twitter “echt geweldig” of “echt verschikkelijk” kan maken. Het laatste scenario zou nieuwe ‘kansen creëren voor andere mensen openen om iets geweldigs te doen’. Buterin voegde hier nog aan toe dat Twitter onder het leiderschap van Musk ergens in het midden van die twee extreme uitkomsten zou kunnen belanden.
Nadat Musk Twitter na maanden van speculaties overnam, was één van de eerste acties van hem om de Twitter-topman Parag Agrawal, Ned Segal en Vijaya Gadde te ontslaan. Hij gaf direct aan dat er meer veranderingen aan zaten te komen.
Na één van de de overname ter wereld van het moment zei Buterin dat Elon “een acteur is met een zeer hoge variantie”. Dit zei Buterin tijdens het Singapore Fintech Festival. Hier onthulde hij dat hij hoopvol was dat er in de aankomende 5 tot 10 jaar “een beter platform zal zijn voor sociale media”. Maar of dat nou Twitter zelf is of dat dat dit een alternatief zal zijn, zullen we gaan zien, aldus Vitalik.
Reactie Buterin op mogelijke Twitter Blue-wijzigingen
Eén van de eerste dingen die Musk na de overname wou veranderen, was het blauwe vinkje voor geverifieerde gebruikers. Hij stelde namelijk voor om Twitter Blue, het optionele abonnement van $4,99 per maand van het microblogplatform, dat exclusieve toegang biedt tot premiumfuncties, te veranderen in een abonnement van $20 per maand. Het systeem zal naar verwachting een nieuwe manier worden om gebruikers te verifiëren en bots en spammers te bestrijden die het netwerk teisteren.
Later werd de prijs hiervoor echter verlaagd naar $8 per maand. Dit leidde op zijn beurt tot reacties van veel gebruikers van het platform, waaronder Buterin, die zei dat de effectiviteit van de nieuwe hervormingen zal afhangen van hoeveel wordt gedaan om ervoor te zorgen dat blauwe cheques zijn wie ze zeggen dat ze zijn.
Hij voerde als slot aan dat “als er meer feitelijke verificatie is, het resultaat heel anders is” en vroeg hij zich af hoe een dergelijk proces een “economische hiërarchie” zou creëren, terwijl hij eraan toevoegde dat de huidige opzet “veel exclusiever is dan zelfs het niveau van $20 per maand van gisteren”.
Cryptomarkt worstelt, maar tokenisatie groeit bijna 600% in anderhalf jaar
Tokenisatie van aandelen, goud en vastgoed groeit explosief terwijl banken en beleggers blockchain steeds vaker omarmen.
Grootbanken zien tokenisatie de Europese kapitaalmarkt hervormen
Franklin Templeton en BNP Paribas zien tokenisatie als sleutel tot efficiëntere kapitaalmarkten, meer liquiditeit en snellere transacties.
Wall Street-primeur: Citi brengt private aandelen naar de blockchain
Citi belooft transparantie waar de oude route juist ondoorzichtig was: beleggers wisten vaak niet wat ze precies in handen kregen.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
