Maak een account op Bitvavo en krijg €20 aan Bitcoin gratis!
Bitvavo: Ontvang
€20 aan BTC gratis!
Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) en de meeste andere cryptomunten hebben het loodzwaar op het moment. Het bloed spat van de cryptomuren af, maar Ondo (ONDO) vaart zijn eigen koers met een winst van ruim 16 procent. Dat lijkt te maken te hebben met de aanstaande lancering van een nieuw handelsplatform.
Het is een bloedbad op de cryptomarkt, maar hier en daar zijn er wat uitzonderingen. Ondo is een van munten die vol overtuiging tegen de stroom in zwemt met een winst van 16,84 procent over de afgelopen 24 uur.

Er zijn een handjevol munten die nog beter voor de dag komen. DeXe (DEXE) en Lighter (LIT) gaan aan kop binnen de top 100 met winsten van respectievelijk 23,26 procent en 27,92 procent.
Maar bij het grootste deel van de markt zien we hele andere cijfers. Bitcoin is 3,26 procent aan waarde verloren, Ethereum (ETH) 4,87 procent, Solana (SOL) 4,88 procent en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
De koers van Ondo staat momenteel op het punt om uit een zogeheten symmetrische driehoek te stijgen.
Als dat lukt dan zou de koers nog wel wat verder kunnen stijgen, al moet het nog wel de weerstandszone boven de 0,45 dollar zien te breken. De afgelopen weken is het hier al meerdere keren tegen de muur aangelopen.
De aanjager achter de sprong is de aanstaande lancering van Ondo Perps. De komst van dit handelsplatform was al langer bekend, maar pas deze week werd duidelijk wanneer het live gaat: op 9 juni.
Ondo maakte dat bekend door de inschrijving te openen voor vervroegde toegang. Beleggers die zich aanmelden, mogen als eersten het platform op zodra het draait. Die aankondiging bracht de koers meteen in beweging.
Gebruikers buiten de Verenigde Staten kunnen er straks 24 uur per dag handelen in Amerikaanse aandelen, ETF’s en grondstoffen zoals goud en zilver. Dat gaat via perpetuals, contracten waarmee je met een hefboom op de prijs inzet, zonder einddatum. Ondo biedt een hefboom tot 20x.
Ondo is in deze hoek geen onbekende. Het bedrijf bracht eerder al kortlopende Amerikaanse staatsobligaties en aandelen on-chain, oftewel als token op de blockchain. Met 1 miljard dollar aan getokeniseerde aandelen en ETF’s op zijn platforms is het een van de grootste spelers, volgens cijfers van RWA.xyz.
De cryptomarkt stond al onder druk, maar Bitcoin zakt plots naar 61.000 dollar terwijl altcoins vanochtend de hardste klappen krijgen.
Een onderzoeker vond een lek waarmee onbeperkt valse ZEC-munten konden worden bijgemaakt. De koers van Zcash is al 43% gedaald sinds gisteren.
Arthur Hayes verkocht al zijn HYPE en NEAR en stapt over op Worldcoin, vlak voor de spraakmakende beursgang van SpaceX.
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.