De Amerikaanse aandelenmarkt verloor op vrijdag 4 april meer dan de totale waarde van de cryptomarkt. Op het moment van schrijven kent de cryptomarkt een waarde van 2,68 biljoen dollar, en vrijdag verloor Wall Street 3,25 biljoen dollar. Wat dus ongeveer 570 miljard dollar meer is.
Nasdaq 100 zit officieel in een bearmarkt
Onder de Grote Zeven, de techreuzen van de Verenigde Staten, was Tesla (TSLA) de grote verliezer met ene daling van 10,42%, gevolgd door Nvidia (NVDA) met een verlies van 7,36% en Apple (AAPL) met een koersdaling van 7,29%.
De significante dalingen over de gehele linie betekenen dat de Nasdaq 100 nu in een bearmarkt zit, nadat de beursindex met 6% daalde op vrijdag.
“Amerikaanse aandelen verloren sinds 19 februari 11 biljoen dollar, terwijl de kans op een recessie naar 60% is gestegen,” zo schreef The Kobeissi Letter op het X-platform van Elon Musk.
De boodschap voor Donald Trump zal inmiddels duidelijk zijn. Op Wall Street heeft men weinig waardering voor zijn handelsoorlog, en zien ze de Amerikaanse economie daar vooral schade door oplopen.

Tegelijkertijd slaagt Trump wel in zijn missie om de 10-jaarsrente omlaag te brengen. De vraag is alleen tegen welke prijs dat gebeurd. Vooralsnog lijkt de schade niet onomkeerbaar, maar dat punt komt uiteraard steeds dichterbij.
Bitcoin reageert heel interessant
Ondertussen steelt Bitcoin de show. Op X schrijft Dividend Hero, iemand die vooral bezig is met aandelen, het volgende over de digitale munt: “Ik heb in het verleden veel op Bitcoin gehaat, maar deze stabiliteit op het moment dat de aandelenmarkten crashen is heel interessant voor mij.”
Ook de technische analist Urkel is positief over Bitcoin op dit moment: “de digitale munt trekt zich ogenschijnlijk helemaal niets aan van de handelsoorlog en het crashen van de markt.”
Dit zijn de ontwikkelingen die Bitcoin nodig heeft om het positieve momentum weer te herpakken. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat een recessie of diepere ellende op Wall Street het feestje ook weer snel ten einde kunnen brengen.
Een bullmarkt voor Bitcoin lijkt onmogelijk als de rest van de wereld in de fik staat. Het geld moet immers ergens vandaan komen.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Wall Street waarschuwt voor SpaceX: analist ziet koers met 28% dalen
Analisten van CFRA gaf SpaceX als eerste een verkoopadvies, met een koersdoel van 115 dollar. Wall Street blijft verdeeld.
Trump zegt dat Iran-akkoord vandaag wordt getekend, Teheran twijfelt nog
Trump zegt dat het Iran-akkoord zondag wordt getekend, maar Teheran bestudeert de tekst nog. Over kernpunten bestaat nog onenigheid.
Kunstmatige chocolade kan de wereldhandel op zijn kop zetten
Het klinkt misschien gek, maar het is goed mogelijk dat jij binnenkort aan de kunstchocolade zit. En dat kan markten op zijn kop zetten.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
