Marathon Digital CEO Fred Thiel is extreem bullish over Bitcoin. In een nieuw interview spreekt Thiel de verwachting uit dat Bitcoin tussen begin 2025 en rond de inauguratie van Donald Trump als president van Amerika “weer begint te lopen.”
Gratis Financiële Nieuwsbrief Ontvangen?
Wil jij op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de financiële wereld en meer leren over de economie?
Abonneer je dan gratis op mijn nieuwsbrief De Geldpers.
Ruim 3.500 bankiers, fondsmanagers, advocaten en investeerders gingen je voor!
Elke maandag en donderdag krijg jij alles wat je moet weten over de financiële markten rechtstreeks in jouw mailbox.
Maar Bitcoin gaat eerst dalen
Voordat we die magische koers van 200.000 dollar per Bitcoin mogen verwelkomen, verwacht Thiel eerst nog een correctie. De CEO van de Bitcoin miner denkt dat BTC naar koersen kan dalen die we in november 2024 voor het laatst zagen.
Uiteindelijk voorziet hij eerst nog een daling naar maximaal 85.000 dollar, voordat Bitcoin de weg omhoog vervolgt. Grappig genoeg ligt daar op 86.900 dollar de gemiddelde inkoopkoers van korte-termijn holders.

Die gemiddelde inkoopkoers wordt weergegeven door de rode lijn in de bovenstaande grafiek, en zoals je ziet vormt die vaak een belangrijke steun voor Bitcoin tijdens bullmarkten.
Het is inderdaad mogelijk dat Bitcoin nog een korte correctie doormaakt, voordat de digitale munt zijn weg omhoog definitief vervolgt.
Dat zou ook in lijn zijn met het macro-economische plaatje dat we momenteel zien op de markt.
Nog één keer corrigeren?
Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar het is op basis van de macro-economische omstandigheden mogelijk dat de koers nog een stukje daalt.
Want wat zien we momenteel?
De bovenstaande grafiek laat zien dat de marktrentes op staatsobligaties stijgen, en net zo hoog zijn als in 2023, terwijl de economische groei juist een stuk zwakker is ten opzichten van die periode.
Dat creëert een klimaat waarin de economie een tik zou kunnen krijgen van de hogere rentes, en daar lijkt de markt nu niet op te rekenen.
Wat dat betreft zou hier weleens een kortstondige negatieve verrassing kunnen plaatsvinden.
Gratis Financiële Nieuwsbrief Ontvangen?
Wil jij op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de financiële wereld en meer leren over de economie?
Abonneer je dan gratis op mijn nieuwsbrief De Geldpers.
Ruim 3.500 bankiers, fondsmanagers, advocaten en investeerders gingen je voor!
Elke maandag en donderdag krijg jij alles wat je moet weten over de financiële markten rechtstreeks in jouw mailbox.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Miljardair: Bitcoin is beter beschermd tegen quantum-computers dan banken
We horen vaak dat Bitcoin kwetsbaar is voor quantum-computers, maar volgens deze miljardair zijn banken veel kwetsbaarder.
Robert Kiyosaki waarschuwt: de meeste beleggers maken deze enorme fout
Robert Kiyosaki stelt dat veel beleggers denken gespreid te zijn, maar in werkelijkheid ‘nepbezittingen’ aanhouden via ETF’s.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
