De kans dat XRP binnenkort zijn eigen beursfonds krijgt, lijkt steeds groter. Volgens ETF-analist Nate Geraci kan de goedkeuring van het eerste Amerikaanse XRP-fonds al binnen twee weken volgen. Dat zou een belangrijke doorbraak betekenen voor Ripple én voor de adoptie van altcoins op Wall Street.
XRP ETF mogelijk al binnen twee weken
Volgens ETF-expert Nate Geraci kunnen de eerste Amerikaanse spot ETF’s voor XRP mogelijk al binnen twee weken verschijnen. In een recente X post stelt hij: “Binnen nu en twee weken verwacht ik de lancering van de eerste spot-XRP-ETF’s”.
Wie is Nate Geraci?
Nate Geraci is een bekende Amerikaanse ETF-expert en president van The ETF Store, een beleggingsadviesbureau gespecialiseerd in exchange traded funds. Hij is daarnaast een bekende voorstander van XRP.
Geraci benadrukt dat de goedkeuring van een XRP ETF een krachtig signaal zou zijn dat de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) definitief breekt met haar eerdere anti-crypto koers. De toezichthouder lag jarenlang in de clinch met Ripple (XRP) vanwege een juridische strijd die teruggaat tot 2020. Pas drie maanden geleden kwam er officieel een einde aan het conflict.
Vermogensbeheerder Canary Capital lijkt de eerste te worden met een Amerikaanse spot-XRP-ETF. Volgens journalist Eleanor Terrett van Fox Business heeft Canary recent zijn registratieaanvraag (S-1) aangepast en daarbij de zogeheten ‘delaying amendment’ verwijderd. Hierdoor zou hun fonds automatisch van kracht worden op 13 november, mits de SEC geen bezwaar maakt. Alleen een actieve tussenkomst van de toezichthouder kan het proces nog vertragen.
De beursnotering zou plaatsvinden op Nasdaq, maar een eventuele shutdown van de Amerikaanse overheid kan roet in het eten gooien. Verschillende overheidsdiensten liggen momenteel stil door politieke onenigheid over de begroting.
Andere altcoins gingen XRP voor
De verwachting dat XRP volgt, is niet uit de lucht gegrepen. Vorige week werden al spot ETF’s voor Solana (SOL), Litecoin (LTC) en Hedera (HBAR) gelanceerd. Onder meer Bitwise en Grayscale waren daarbij betrokken. Die succesvolle lanceringen konden plaatsvinden omdat de fondsen eerder hun delaying amendment-clausule hadden ingetrokken, wat een snellere procedure mogelijk maakt.
Het Bitwise Solana Staking ETF (BSOL) trok volgens gegevens van Farside in vier dagen vrijwel alle investeringen aan, goed voor een instroom van 197 miljoen dollar. Een sterke start, al valt dat in het niet bij de Bitcoin (BTC) en Ethereum (ETH) ETF’s, die sinds hun lancering respectievelijk 61,1 miljard en 14,4 miljard dollar aan instroom registreerden.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
