Animoca Brands, de blockchain videogame-ontwikkelaar, heeft de lancering van een fonds van maar liefst 1 miljard dollar in zijn planning staan. Het fonds is naar verluidt speciaal bedoeld voor de Metaverse-ontwikkeling.
Fonds van $1 tot $2 miljard
Volgens Yat Siu, de mede-oprichter van Animoca Brands, zou het bedrag binnen het fonds zelfs kunnen oplopen tot $2 miljard. Dit geld willen ze verdelen over bedrijven die een focus hebben op de Metaverse. Het exacte bedrag dat beschikbaar wordt gesteld is nog niet bekend, maar het ligt in ieder geval tussen de $1 en $2 miljard.
Het is benoemingswaardig dat er geografisch geen beperkingen zullen worden opgelegd om een claim te maken op een deel van het fonds. Iedereen die een goed plan heeft voor de Metaverse en dit wil uitwerken, kan dit hierdoor wellicht doen.
Volgens Siu is het fonds ook bedoeld om te spreken tot een meer volwassen ontwikkelingsatmosfeer in de Web3/Metaverse ruimte, waardoor investeerders kapitaalefficiëntie kunnen nastreven en het rendement kunnen optimaliseren. Verwacht wordt dat de eerste investeringen van het fonds in 2023 gemaakt zullen worden.
GameFi kan belangrijk worden
Animoca zelf is momenteel een meerderheidsaandeelhouder van één van de leidende Metaverse platforms, namelijk van ‘The Sandbox’.
Hiernaast is het bedrijf betrokken geweest bij zowel de ontwikkeling van NFT’s en die van GameFi. Volgens Siu kan GameFi een enorm belangrijk onderdeel zijn om grote massa’s naar de Metaverse te lokken.
Alhoewel de Metaverse zelf wellicht nog een lange weg te gaan heeft, zijn investeerders en de omliggende community erg optimistisch. Zo zou de Metaverse een belangrijk knooppunt kunnen worden van toekomstige online betrokkenheid.
Naast investeringen zijn er veel projecten in de maak voor efficiënte tools die Metaverse ontwerp toegankelijker zullen maken voor ontwikkelaars. Dit zou als slot weer moeten bijdragen aan een betere Metaverse-ervaring.
Grootbanken zien tokenisatie de Europese kapitaalmarkt hervormen
Franklin Templeton en BNP Paribas zien tokenisatie als sleutel tot efficiëntere kapitaalmarkten, meer liquiditeit en snellere transacties.
Wall Street-primeur: Citi brengt private aandelen naar de blockchain
Citi belooft transparantie waar de oude route juist ondoorzichtig was: beleggers wisten vaak niet wat ze precies in handen kregen.
Grootste bank van Singapore brengt fysiek goud naar de blockchain
DBS koppelt fysiek goud aan digitale tokens. Particulieren kunnen straks 24 uur per dag in goud handelen via een vertrouwde app.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
