Apotheken in Oekraïne verwelkomen digitale betalingen terwijl de oorlog in het land aanhoudt. Meerdere grote lokale apotheekketens accepteren inmiddels betalingen in cryptocurrencies.
Crypto-betalingen beschikbaar vanaf vandaag
Zo is onder andere ANC Pharmacy, één van de grootste lokale apotheekketens in Oekraïne, een samenwerking gestart met Binance om crypto-betalingen te introduceren. Vanaf vandaag, 3 januari 2023, kunnen klanten van de apotheekketen met crypto betalen als ze hun online apotheekproducten willen aanschaffen. Dit maakte de apotheekketen bekend via een blogpost op hun website.
In Oekraïne worden meer dan 1.000 apotheken door ANC Pharmacy geëxploiteerd. Ook hebben ze een eigen online apotheekservice. In eerste instantie kunnen klanten in de apotheken in Kiev als eerst met crypto kunnen betalen, maar dit zal snel uitgerold worden naar apotheken in het hele land.
Om met crypto te kunnen betalen, moeten gebruikers de Binance-app wel gedownload hebben. Vervolgens kunnen ze naar de website van de apotheker gaan om daar met crypto te betalen. De bestelling kunnen ze vervolgens ophalen bij een gewenste apotheek.
Binance groeit in Oekraïne
In de afgelopen jaren is Binance steeds groter geworden in Oekraïne en hebben hierdoor diverse samenwerkingen in het land gestart. Klanten van de Oekraïnse supermarktketen genaamd ‘Varus’ kunnen inmiddels hierdoor ook hun boodschappen betalen via Binance Pay als voorbeeld.
Sinds het begin van de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is het lanceren van de Binance Card naar verluidt een top prioriteit geweest. Dat dit snel kan, komt gedeeltelijk ook doordat de wetgeving in Oekraïne niet tegen digitale betalingen is. Het gebruik van de Binance Card is legaal in het land. Het is benoemingswaardig dat directe betalingen in crypto’s momenteel nog niet legaal is in het land, maar de Binance Card omzeild dit probleem door alles in fiat-geld uit te betalen. Het is op dit moment nog niet bekend wat de volgende stap van Binance in Oekraïne gaat zijn.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
