De koers van Bitcoin (BTC) bereikte afgelopen maand een record van 124.000 dollar, maar sindsdien lijkt de vaart eruit. Toch stellen sommige analisten dat de stijging nog lang niet voorbij is.
Een van hen is Arthur Hayes, mede-oprichter van handelsplatform BitMEX en tegenwoordig investeerder bij Maelstrom. Hij denkt dat de huidige crypto bullmarkt nog jaren kan doorgaan. Kan het massaal bijdrukken van geld Bitcoin echt vooruit stuwen tot in 2026?
Trump plannen pas echt zichtbaar vanaf 2026
In een gesprek met de Amerikaanse ondernemer Kyle Chassé zegt Hayes dat overheden voorlopig niet zullen stoppen met geld uitgeven. Vooral in de Verenigde Staten ziet hij ruimte voor nieuwe stimuleringspakketten. Volgens hem komen de grote uitgavenplannen van president Donald Trump in zijn tweede termijn pas halverwege 2026 op gang. “Tot dat moment stroomt er nog veel liquiditeit richting de markten, en dus ook richting crypto,” zegt hij.
Hayes wijst daarnaast op geopolitieke spanningen. Hij spreekt over het einde van een zogeheten unipolaire wereldorde, een situatie waarin één land, de Verenigde Staten, de dienst uitmaakt. Nu andere machten zoals China en Rusland meer invloed uitoefenen ontstaat er onzekerheid.
Volgens Hayes leidt dat vaak tot meer overheidsuitgaven en soepel beleid van centrale banken om economieën overeind te houden. Europa noemt hij een kwetsbaar punt. Hij suggereert zelfs dat een mogelijke Franse schuldencrisis de euro zou kunnen verzwakken, wat regeringen kan dwingen om nog meer geld bij te drukken.
Geduld als sleutel voor lange termijn winst
Volgens Hayes is de huidige cyclus daarmee nog lang niet uitgeput. Hij wijst erop dat Bitcoin sterker oogt dan veel traditionele beleggingen. “Vergelijk je aandelen of vastgoed met goud, dan zie je dat ze sinds de crisis van 2008 achterblijven.” Alleen een paar Amerikaanse techbedrijven doen het goed. “Maar als je alles naast Bitcoin legt, zie je hoe zwak die andere benchmarks eruitzien.”
Voor beleggers die zich zorgen maken dat Bitcoin niet wekelijks nieuwe records haalt, heeft Hayes een duidelijke boodschap: geduld. Hij vergelijkt klassieke investeerders met mensen in de cryptowereld. In de traditionele financiële wereld kopen beleggers vaak staatsobligaties met geleend geld om te profiteren van lage rentes. In crypto, zegt Hayes, houd je Bitcoin vast om hetzelfde doel te bereiken. “Het is hetzelfde idee, maar Bitcoin is het snellere paard.”
Volgens hem komt de echte winst van Bitcoin niet uit kortetermijnhandel, maar uit jarenlang compounding, oftewel het opbouwen van rendement op rendement. Of de bullmarkt daadwerkelijk tot 2026 duurt, weet niemand zeker, maar Hayes stelt dat zolang overheden de geldpers laten draaien, crypto voorlopig niet afgeremd wordt.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
