Binance CEO Changpeng Zhao geeft mensen het advies om te investeren in crypto met geld dat ze gedurende een lange periode niet nodig hebben. Dit advies komt natuurlijk na het FTX-drama, waarvan de volledige na-schok waarschijnlijk nog moet komen. Het kan weleens jaren duren voordat de reputatie van de industrie hiervan hersteld is.
Ask Me Anything
Op 14 november organiseerde Changpeng Zhao een zogenaamde “Ask Me Anything” sessie op Twitter. Tijdens deze sessie suggereerde Chanpeng Zhao dat onervaren investeerders beter kunnen wachten tot deze turbulente tijden voorbij zijn, voordat ze geld investeren dat ze nodig hebben om te overleven.
“Je moet niet in crypto investeren als je geld gebruikt dat je volgende week of volgende maand nodig hebt. Je moet alleen cash gebruiken dat je gedurende een lange periode niet nodig hebt, bijvoorbeeld een paar jaar”, aldus Changpeng Zhao.
Dat is ook de enige manier om de lange bearmarkten van Bitcoin te overleven. Het kan soms jaren duren voordat de koers weer op hetzelfde niveau staat. Wat dat betreft is het niet handig als je die tegoeden mogelijk volgende week of volgende maand nodig hebt.
Geen problemen bij Binance
Tijdens de sessie op Twitter bevestigde Zhao ook dat er bij Binance momenteel geen problemen zijn. In ieder geval niet op de manier zoals FTX die problemen heeft. “We hebben geen leningen. We hebben geen schulden. We zijn niemand geld schuldig. We hebben ook geen leningen uitgegeven op het platform. We pakken nooit assets van gebruikers om die vervolgens aan een derde partij te geven zodat we daar geld aan verdienen”, aldus Binance CEO Changpeng Zhao.
Zhao bevestigde overigens dat ook Binance te maken had met een hoge mate van opnames tijdens de problemen bij FTX. Veel mensen vertrouwen de beurzen op dit moment niet meer. “Als iedereen zijn fondsen opneemt van de gecentraliseerde beurs, dan sluiten we die simpelweg af. We hebben nog vele andere winstgevende bedrijven”, zo ging de Binance CEO verder.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
