De populaire cryptocurrency exchange Binance heeft aangekondigd dat de integratie van Binance’s BUSD op het TRON-netwerk succesvol is verlopen. BUSD staat voor Binance USD, de stablecoin dat de cryptocurrency exchange gelanceerd heeft.
Stablecoin BUSD naar het TRON-netwerk
Het TRON-netwerk accepteert hierdoor zowel stortingen als opnames voor het handelspaar Binance-Peg BUSD. Klanten hebben hierdoor tevens direct toegang gekregen tot de BUSD stablecoin, die kan worden gebruikt op de netwerken Avalance, BNB Chain, Polygon en nu ook TRON.
Volgens de officiële aankondiging van Binance is de Binance-Peg BUSD in feite een ingepakte versie van BUSD die aangeboden wordt door Binance. Als gevolg van deze ontwikkeling hebben gebruikers nu de mogelijkheid om BUSD en Binance-Peg BUSD over het TRON-netwerk over te dragen. Ook op het Twitterkanaal van Trondao werd de integratie bevestigt.
Changpeng Zhao (CZ), de CEO van Binance, heeft eerder al laten weten dat de BUSD-stablecoin uitgegeven wordt door Paxos en gereguleerd wordt door de Amerikaanse autoriteiten.
De BUSD staat momenteel op plaats 7 in termen van marktkapitalisatie en doordat deze gekoppeld is aan de Amerikaanse dollar wordt 1 BUSD verhandeld voor $1. Het is momenteel nog niet bekend wat de volgende stap voor BUSD zal zijn.
Abracadabra grijpt in nadat stablecoin ruim 50 procent onderuit gaat
De koers van MIM zakte de afgelopen dagen tot ongeveer 0,49 dollar, waarmee de stablecoin meer dan de helft van zijn waarde verloor.
Europees Parlement geeft groen licht voor digitale euro
Het Europees Parlement maakt de weg vrij voor de digitale euro. De ECB wil de munt in 2029 uitrollen, in online en offline vorm.
VK versoepelt stablecoinregels om aansluiting niet te missen
De Bank of England schrapt de bezitslimieten voor stablecoins en versoepelt de regels, om het VK niet te laten achterlopen op de VS.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
