De Amerikaanse Bitcoin (BTC) spot Exchange-Traded Funds (ETF’s) lijken gisteren eigenhandig ervoor te hebben gezorgd dat de Bitcoin koers niet is aangetast door de grote BTC-verkopen van de Duitse overheid.
Terwijl de Duitse overheid een recordhoeveelheid aan Bitcoins op de markt dumpte, beleefde de Bitcoin ETF’s hun beste handelsdag in meer dan een maand tijd.
Tweede uitstekende dag op rij voor BTC ETF’s
De in januari gelanceerde BTC-fondsen hebben gisteren voor de tweede handelsdag op rij een sterk resultaat neergezet. Onlangs verscheen al in het Bitcoin nieuws dat de ETF’s afgelopen vrijdag een forse kapitaalinstroom van $143,1 miljoen zagen, terwijl de Bitcoin koers die dag juist hard onderuit ging.
De netto-instroom van gisteren was meer dan dubbel zo hoog als die van vrijdag, zo blijkt uit data van Farside Investors. Om precies te zijn haalden de fondsen gisteren een totaal van $294,8 miljoen binnen. Dit is de hoogste kapitaalinstroom sinds 5 juni, wat de opmerkelijke prestatie onderstreept.
BlackRock’s IBIT-fonds spande gisteren de kroon met een netto-instroom van $187,2 miljoen. Fidelity’s FBTC-fonds komt op een tweede plek met een groei van $61,5 miljoen.
Ook Grayscale zag kapitaal naar zijn GBTC-fonds stromen, $25,1 miljoen om precies te zijn. Sinds 5 juni had Grayscale slechts één keer eerder kapitaal binnengehaald; op 26 juni werd namelijk een nipte instroom van $4,3 miljoen gezien.
BTC koers klimt voorbij $57.000, ondanks Duitse verkoop
De Amerikaanse Bitcoin ETF’s lijken de verkoopdruk veroorzaakt door de Duitse overheid te hebben geabsorbeerd. Onze oosterburen zijn al weken bezig met het verkopen van hun gigantische BTC-stapel, maar hebben gisteren een recordhoeveelheid van meer dan 16.000 Bitcoins op de markt gedumpt.
In februari van dit jaar confisqueerden de Duitse autoriteiten bijna 50.000 Bitcoins van de beheerders achter de illegale filmstreamwebsite Movie2k, waarvan Inmiddels al meer dan 22.000 Bitcoins op de markt zijn gedumpt.
De Bitcoin koers kreeg gisteren, nadat het in de ochtend een reuzensprong tot bijna $58.000 had gemaakt, enkele tikken te verwerken. In de middag werd een dieptepunt rond de $55.250 bereikt, waarna een veerkrachtige mars werd ingeluid. Inmiddels bevindt de koers zich ruimschoots voorbij de $57.000, wat enige optimisme tot de cryptomarkt heeft gebracht. Kan het positieve momentum worden vastgehouden de komende dagen?
Handel €10.000 gratis en krijg 10 euro bonus
Wil je de cryptowereld betreden en wellicht Bitcoin of een andere crypto kopen? Grijp dan nu je kans met deze exclusieve aanbieding! Dankzij een speciale deal tussen Newsbit en Bitvavo, een van de meest toegankelijke en gebruiksvriendelijke crypto beurzen in Europa, krijgen onze lezers een exclusieve aanbieding.
Maak een account bij Bitvavo via de onderstaande knop en ontvang een welkomstcadeau van 10 euro helemaal gratis. En dat is niet alles – je betaalt ook geen handelskosten over je eerste 10.000 euro aan transacties. Meld je nu aan!
Concurrentie verdwijnt: BlackRock en Fidelity grijpen macht in Bitcoin ETF-markt
Investeerders van Bitcoin ETF’s kiezen massaal voor reputatie. Bijna al het ingelegde geld gaat naar BlackRock en Fidelity.
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Recordaantal Bitcoins op verlies, toch verkopen ervaren beleggers niet
Long-term Bitcoin houders bezitten een recordaantal BTC, terwijl miljoenen munten op verlies staan. Analisten zien een opvallend signaal.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
