Maak een account bij Bitvavo. Stort 10 euro en ontvang een welkomstcadeau van 10 euro helemaal gratis. En dat is niet alles – je betaalt gedurende 7 dagen ook geen handelskosten over je eerste 10.000 euro aan transacties. Start nu!
Vorige week beleefden spot Bitcoin ETF’s een enorme instroom van meer dan $2 miljard, de grootste vijfdaagse instroom sinds maart. Vooral maandag sprong eruit met een instroom van $555,9 miljoen, waarbij BlackRock’s IBIT in slechts drie dagen meer dan $1 miljard aan nieuwe investeringen aantrok.
Enorme instroom voor Bitcoin ETF’s
Voor de 11 Amerikaanse spot Bitcoin ETF’s was het een buitengewone week, waarbij verschillende fondsen meermaands pieken bereikten. Vooral BlackRock’s Bitcoin ETF kende een uitzonderlijke prestatie, met woensdag als beste dag sinds juli. Volgens gegevens van Farside steeg de totale netto-instroom die dag boven de $20 miljard en liep dit tegen het einde van de week op tot net boven de $21 miljard.
Maandag was de meest indrukwekkende dag van de week, met een instroom van $555,9 miljoen. Dinsdag volgde met $371 miljoen, woensdag zag $458,5 miljoen binnenkomen, donderdag $470,5 miljoen, en op vrijdag werd een iets bescheidener bedrag van $273,7 miljoen genoteerd. Hiermee kwam de totale netto-instroom voor de week uit op $2,13 miljard, wat het de meest winstgevende week maakt sinds 11-15 maart, toen meer dan $2,5 miljard werd geregistreerd.
BlackRock’s IBIT voerde de lijst aan op dinsdag, woensdag en donderdag, met meer dan $1 miljard aan netto-instroom. Ook andere grote fondsen zoals Fidelity’s FBTC ($348 miljoen) en Ark Invest’s ARKB ($306,1 miljoen) profiteerden van de stijgende interesse.
Opmerkelijk was dat de hele week geen netto-uitstromen werden gemeld. Zelfs Grayscale’s grootste fonds kende instroom op maandag, dinsdag en donderdag.
Ondertussen steeg de waarde van Bitcoin aanzienlijk gedurende deze periode, van $62.500 op maandag naar een meermaands hoogtepunt van $69.000 op vrijdag.
Opvallende vraag naar Ethereum ETF’s
Hoewel spot Ethereum ETF’s sinds hun lancering in juli minder aandacht hebben getrokken, zagen ze vorige week een lichte opleving. Ondanks netto-opnames van $12,7 miljoen op dinsdag, waren de overige handelsdagen positief: maandag ($17 miljoen), woensdag ($24,2 miljoen), donderdag ($48,4 miljoen) en vrijdag ($1,9 miljoen).
Hierdoor kwam de totale netto-instroom voor de week uit op $78,8 miljoen, wat het de beste week maakt sinds 5-9 augustus.
Ook de Ethereum-prijs steeg aanzienlijk, van $2.450 op maandag naar $2.640 aan het einde van de week.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Crypto koersupdate: Bitcoin op glad ijs, maar Solana stijgt 8%
Bitcoin herstelt, maar hangt nog wel aan een zijden draadje. Analist ziet nu wel wat hoopvolle signalen in de grafieken. Lees meer.
Grote zorgen over Bitcoin-grootmacht Strategy: kan Saylors bedrijf omvallen?
Bitcoin is hard gecrasht door grote zorgen over Bitcoin-titaan Strategy. Ontdek wat er aan de hand is en hoe serieus de problemen zijn.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
