Bitwise CEO Hunter Horsley en Head of Alpha Jeff Park claimen dat Bitcoin klaar is voor nieuwe stijgingen. Hoewel de Bitcoin koers sinds de inauguratie van Donald Trump tegenvallende weken meemaakt, denken Horsley en Park dat we snel weer groene kaarsen mogen verwelkomen in de grafiek.
Maar waarom zijn ze bullish over Bitcoin?
De wereld staat voor het punt van maximale chaos
Horsley en Park, twee bestuurders bij Bitwise, zien meerdere redenen om bullish te zijn over Bitcoin. Ze noemen de digitale munt als eerste een “generationele kans” terwijl de Trump-regering dreigt om de wereldwijde handel van een ander gezicht te voorzien, terwijl economische indicatoren wijzen op flinke steun van centrale banken.
“De wereld staat letterlijk voor het punt van maximale chaos,” aldus een behoorlijk optimistische Jeff Park. Tenminste, optimistisch als het over Bitcoin gaat. Wat de wereld betreft lijkt hij op dit moment wat twijfels te hebben. Zeker op de korte termijn.
Waarom Jeff Park op korte termijn steun verwacht van de Amerikaanse centrale bank is niet helemaal duidelijk.
Jerome Powell vertelde afgelopen week nog dat zijn centrale bank “geen haast heeft” om de rentes te verlagen. Het zou natuurlijk kunnen dat de centrale bank het opkopen van staatsobligaties en andere financiële assets hervat, maar ook daar lijkt geen uitzicht op te bestaan.
Diezelfde Powell vertelde namelijk dat het opkopen van staatsobligaties, waarmee in theorie de rente op langlopende obligaties omlaag gebracht kan worden, alleen een optie is als de rentes al op 0% staan. En dan moet er ook nog een belangrijke reden zijn om dat te doen.
Volgens Powell ontbreekt die reden momenteel, waardoor de kans klein lijkt dat het scenario van Park uitkomt.
Bitcoin momenteel nog even zwak
Op dit moment is er helaas nog weinig te merken van de kracht die Park voorspelt voor Bitcoin.
Vandaag staat er wederom een daling op de borden. Het gaat om een daling van 1,22% over de afgelopen 24 uur, waarmee er een koers van 96.249 dollar op de borden staat voor Bitcoin. Daarmee is de koers redelijk ver verwijderd van de all-time high van 109.000 dollar die op 20 januari werd bereikt.
Dat was natuurlijk de dag voor de inauguratie van Donald Trump, en het moment waarop we nog veel hoop hadden op de snelle oprichting van een Strategic Bitcoin Reserve in de Verenigde Staten.
Inmiddels is duidelijk dat het nog tenminste een paar maanden zal duren voordat de VS begint het met kopen van Bitcoin, als dat überhaupt al gaat gebeuren. Met andere woorden: er heerst een hoop onzekerheid in de markt.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Miljardair: Bitcoin is beter beschermd tegen quantum-computers dan banken
We horen vaak dat Bitcoin kwetsbaar is voor quantum-computers, maar volgens deze miljardair zijn banken veel kwetsbaarder.
Robert Kiyosaki waarschuwt: de meeste beleggers maken deze enorme fout
Robert Kiyosaki stelt dat veel beleggers denken gespreid te zijn, maar in werkelijkheid ‘nepbezittingen’ aanhouden via ETF’s.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
