Peter Schiff, expert op het gebied van goud en de grootste Bitcoin-hater ter wereld, heeft weer eens uitgehaald naar de digitale munt. Onder een bericht van de pseudonieme analist PlanB schrijft Schiff dat Bitcoin “niets meer dan een digitaal piramidespel” is.
De perfecte graadmeter voor Bitcoin’s sentiment
Het grappige aan Peter Schiff is dat hij vaak een goede graadmeter is voor het sentiment in de markt. Als het goed gaat met Bitcoin en de digitale munt all-time highs maakt, dan hoor je Schiff niet.
Terwijl hij actief wordt op momenten dat Bitcoin door het putje gaat. Hoewel je daar op 95.000 dollar niet echt van kunt spreken, is het sentiment rondom de digitale munt weleens beter geweest.
De markt had duidelijk op meer actie gehoopt rondom de Strategic Bitcoin Reserve van Donald Trump, waardoor de koers nu moeite heeft om weer boven de 100.000 dollar te komen.
Meestal zien we de Bitcoin koers herstellen nadat Peter Schiff uithaalt naar de digitale munt. Wat dat betreft mogen we ook nu weer hopen op een herstel, want hij weet verrassend vaak op bodems dit soort berichten te publiceren.
Niets meer dan een digitaal piramidespel
De grote vraag is natuurlijk waarom Peter Schiff hier op deze manier uithaalt naar Bitcoin, en de digitale munt een digitaal piramidespel noemt.
Die uitspraken deed Schiff naar aanleiding van een tweet van de Nederlandse analist PlanB. Die vertelde op X namelijk dat hij al zijn Bitcoin heeft omgezet naar Bitcoin ETFs. Hij gaf aan dat het voor hem makkelijker is om zijn Bitcoin via ETFs aan te houden.
Waarop Peter Schiff liet weten dat Bitcoin daarmee al zijn nut verliest. Als iedereen Bitcoin via de ETFs gaat aanhouden, wat heb je dan nog aan een decentraal netwerk. Ergens heeft hij daar een punt.
Het is niet goed als iedereen straks zijn Bitcoin gaat aanhouden via ETFs. De kans daarop lijkt echter klein. Er zullen altijd doorgewinterde Bitcoiners zijn die hun BTC in eigen wallets blijven aanhouden. En het belangrijkste is dat in ieder geval de mogelijkheid blijft bestaan.
Maar zelfs als dat niet het geval zou zijn, dan is Bitcoin op dit vlak nog beter dan goud. Want voor de Bitcoin ETFs kunnen we in ieder geval eenvoudig en snel controleren of partijen als BlackRock daadwerkelijk over de Bitcoin beschikken die ze beweren aan te houden voor hun klanten.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Metaplanet breidt Bitcoin-strategie uit met overname van broker
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock lanceert binnenkort bitcoin-fonds met maandinkomen
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Hongarije draait cryptoverbod terug na vertrek van Orban
Hongarije schrapt de strafbaarstelling van cryptohandel, een ommekeer ten opzichte van de strenge regels onder Viktor Orban.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
