De Amerikaanse inflatie kwam gisteren binnen op 8,2 procent voor de consumentenprijsindex en 6,6 procent voor de kerninflatie. Voor allebei de indicatoren lag het percentage daarmee 0,1 procent hoger dan verwacht. In eerste instantie zorgde dat voor een flinke daling van de Bitcoin koers naar ongeveer 18.200 dollar, maar vandaag worden we wakker met een koers van 19.800 dollar.
Van rood naar groen
Zo zie je maar dat het snel kan gaan in de cryptowereld. In principe is het inflatienieuws vanuit de Verenigde Staten het slechtste wat de markt had kunnen overkomen, maar een dag later staat de koers op het hoogste punt van deze week. De meeste economen hadden dat niet voorzien, maar het zou kunnen betekenen dat we de ergste verkoopgolven inmiddels gehad hebben.
Er komt natuurlijk een punt dat de meeste beren hun Bitcoin verkocht hebben en dat de meeste mensen in de markt er voor de lange termijn inzitten. Dat is dan het punt waarop de bodem bereikt is en Bitcoin weinig tot geen potentie meer heeft om verder weg te zakken. Al moeten we daarbij vermelden dat de “van rood naar groen” beweging van gisteren niet alleen voor Bitcoin en de cryptomarkt gold.
Ook de aandelenmarkten kleuren groen
Ook de Amerikaanse aandelenmarkten schoten gisteren in het groen, nadat de dag rood begon met de nieuwe inflatiecijfers. De eerste rode duikvlucht begon, omdat investeerders bang waren dat de relatief hoge inflatiecijfers zouden resulteren in een agressievere Federal Reserve. Dat is op zich ook het meest logische scenario als we naar de toekomst kijken.
Er is op dit moment eigenlijk geen reden om positief te zijn over de koersen, behalve dat het er steeds meer op lijkt dat er zich rond dit niveau een bodem vormt. Maar dat hebben we in het verleden eerder gedacht en we weten inmiddels hoe snel die “denkbeeldige bodem” weer weg kan zijn.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
