Gisteren doorbrak de Bitcoin al zijn oude All Time High en vandaag gaat de prijsstijging gewoon door. De grootste cryptomunt bereikte vanochtend namelijk een hoogtepunt van $64.900. Ook ETH, ADA en DOGE hebben nieuwe hoogtepunten neergezet.
Bitcoin nadert de $65.000 grens
Het duurde precies een maand, maar Bitcoin doorbrak gisteren eindelijk zijn vorige ATH en is sindsdien alleen maar door gestegen. De BTC dominantie blijft echter afnemen, aangezien de meeste altcoins nog meer zijn gestegen. Zo steeg de ETH prijs tot $2.400 en nadert de XRP prijs de psychologische $2 grens.
De grootste cryptomunt leek een tijdje vast te zitten tot onder de $60.000. Zeker omdat de meeste pogingen om deze grens te breken op een harde manier werden afgewezen. De situatie veranderde echter toen BTC de $60.000 weerstand eindelijk met kracht wist de doorbreken.
Al snel wist de Bitcoin ook zijn oude All Time High te doorbreken en gisteren markeerde de munt een nieuw hoogtepunt van $63.700, maar daar bleef het niet bij. Deze ochtend, rond 08:00, steeg de prijs namelijk naar $64.900.

Uiteraard had deze indrukwekkende prestatie ook een impact op de marktkapitalisatie van BTC. Die behaalde namelijk een record van meer dan $1,2 biljoen. Desalniettemin is de marktdominantie van de grootste crypto gedaald tot 53,5%, omdat de altcoins nog meer zijn gestegen.
Altcoins schieten omhoog
Zoals hierboven vermeld, presteren altcoins nog beter. Zo is de Ethereum koers gestegen met meer dan 9%. De prijs bereikte zojuist namelijk een hoogtepunt van ongeveer $2.400.
Ripple is met meer dan 20% gestegen tot bijna $2, wat een nieuw record is in drie jaar tijd voor XRP. Cardano bereikte ook een nieuw record vandaag nu het met meer dan 15% is gestegen tot $1,50. Binance Coin (4,5%), Polkadot (9,4%), Litecoin (11%) en VeChain (20%) zijn ook gestegen.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
