De Bitcoin prijs is vandaag met meer dan 8 procent gestegen. Deze prijsstijging werd veroorzaakt doordat er een voortijdig gepubliceerde verklaring vrij werd gegeven van het Amerikaanse ministerie van Financiën. Deze verklaring was positief voor de cryptowereld en nam de marktzorgen weg over een strenge aanscherping van de Amerikaanse regels rondom crypto valuta’s.
Cryptomarkt haalt opgelucht adem
In een verklaring die kort op de website verscheen voordat deze werd verwijderd, zei de minister van Financiën Janet Yellen dat, een nog uit te voeren bevel over virtuele valuta van president Joe Biden, oproept tot een gecoördineerde en alomvattende benadering van het digitale activabeleid dat verantwoorde innovatie ondersteunen. Nieuws website CoinDesk had een gearchiveerde versie van de release. Het —Amerikaanse ministerie van Financiën heeft buiten nog niet gereageerd op de verklaring.
Wil jij crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
Een langverwacht bevel
Biden zal naar verwachting deze week een uitvoerend bevel ondertekenen waarin het ministerie van Justitie, de Treasury en andere instanties de juridische en economische gevolgen moeten bestuderen van het creëren van een digitale valuta van de Amerikaanse centrale bank (de digitale dollar), zei een bron die bekend is met de zaak maandag.
Het Witte Huis zei vorig jaar dat het een overweegt zeer uitgebreid toezicht te houden op de cryptomarkt. Dit om de groeiende dreiging van ransomware en andere cybercriminaliteit aan te pakken.
De verklaring die nu naar buiten is gekomen lijkt erop te wijzen dat Amerikaanse autoriteiten tot nu toe geen snelle, grote regelgevende maatregelen zullen nemen, en waarschijnlijk in de loop van de tijd een meer gecoördineerde aanpak zullen volgen. Dat is zeer goed nieuws voor de cryptomarkt.

De crypto koersen hebben direct positief gereageerd op het nieuws. Zo is de Bitcoin prijs in de afgelopen 24 uur met meer dan 7,5% gestegen, terwijl Ethereum een winst boekt van meer dan 5 procent.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
