Bitmain, ’s werelds grootste producent van cryptominingapparatuur, opent binnenkort zijn eerste fabriek in de Verenigde Staten. Dit meldde persbureau Bloomberg. Het Chinese bedrijf kondigde eind vorig jaar al plannen aan om de productiecapaciteit in de VS uit te breiden.
Volgens Irene Gao, wereldwijd directeur bij Bitmain, zal het nieuwe hoofdkantoor inclusief productielijn tegen het einde van het derde kwartaal worden geopend. De uiteindelijke locatie wordt nog bepaald, maar de keuze ligt tussen Texas en Florida. De productie start begin 2026 en moet tegen het einde van dat jaar op volle capaciteit draaien.
Strategische uitbreiding in lijn met Amerikaans beleid
De Amerikaanse uitbreiding van Bitmain sluit aan bij het beleid van Washington om meer kritieke technologieën in eigen land te produceren. Cryptomining wordt steeds vaker gezien als een strategische sector, naast halfgeleiders en energie. Met deze investering speelt Bitmain in op de toenemende vraag naar binnenlandse productie en de focus op technologische onafhankelijkheid.
Door de opening van deze fabriek versterkt Bitmain zijn wereldwijde positie en draagt het bedrijf bij aan de economische groei in de regio waar het zich vestigt.
250 nieuwe banen door Bitmain-investering
Bitmain is van plan om in eerste instantie 250 lokale medewerkers aan te nemen voor productie- en onderhoudswerkzaamheden. Ondanks de hogere arbeidskosten in de VS blijft de investering volgens Gao rendabel. Onzekerheden rond internationale handelstarieven maken lokale productie bovendien aantrekkelijker.
Met de bouw van deze fabriek zet Bitmain een belangrijke stap in zijn internationale strategie en onderstreept het de rol van cryptomining als opkomende industrie binnen de Amerikaanse economie.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Mastercard lanceert AI-betalingen, speelt Ripple straks een hoofdrol?
Volgens Stevenson nemen meer dan dertig bedrijven deel aan de pilot. Daarbij zouden onder andere Stripe, Coinbase en OKX betrokken zijn.
Trump versnelt quantumrace: nieuwe cryptografie moet VS én Bitcoin beschermen
Naast de AI-race ontstaat nu een wedloop om quantumcomputing. Trump wil de VS aan kop houden, met directe gevolgen voor crypto.
Oracle schrapt 21.000 banen: AI neemt deel van het werk over
Oracle schrapte 21.000 banen in één jaar en bevestigt dat kunstmatige intelligentie een deel van het werk overneemt.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
