Terwijl het opvallend stil blijft bij de grote crypto reservebedrijven, maakt Bitmine juist wél van zich horen. Het bedrijf kocht deze week voor 400 miljoen dollar aan Ethereum (ETH) bij en verstevigt daarmee zijn positie als grootste publieke ETH-houder ter wereld. De rest van de markt? Die kijkt voorlopig de kat uit de boom.
Bitmine vergroot Ethereum positie
Bitmine heeft in een nieuw persbericht aangekondigd dat het 110.000 Ethereum (ETH) heeft gekocht, ter waarde van zo’n 400 miljoen dollar. Daarmee groeit de totale ETH-voorraad van het bedrijf tot ruim 3,5 miljoen stuks – bijna 3 procent van het volledige circulerende aanbod. Een ongekend aandeel voor één speler.
Bij de huidige koers van 3.500 dollar per ETH vertegenwoordigt dat een waarde van ongeveer 12,4 miljard dollar. Daarnaast bezit Bitmine nog 192 Bitcoin (BTC) en een kaspositie van 398 miljoen dollar.
Sinds de start van zijn ETH-strategie in april 2024 is Bitmine uitgegroeid tot veruit de grootste publieke Ethereum-houder ter wereld. Maar liefst 57 procent van alle ETH in handen van beursgenoteerde bedrijven staat inmiddels op naam van Bitmine. Het uiteindelijke doel? Vijf procent van het totale aanbod bezitten – een intern streven dat ‘Alchemy of 5%’ wordt genoemd.
Grote spelers houden zich stil na crash
Sinds de koerscrash op 10 oktober – waarbij voor 19 miljard dollar aan crypto werd geliquideerd – is het stil bij de meeste grote cryptoreservebedrijven. Volgens David Duong, hoofd onderzoek bij Coinbase, zijn veel partijen sindsdien volledig gestopt met aankopen. “Ghosting,” noemt hij het.
Bedrijven als Sharplink Gaming en The Ether Machine, ooit actief kopers van ETH, hebben de afgelopen weken niets meer toegevoegd aan hun holdings.
Strategy, ’s werelds grootste publieke cryptobedrijf, koopt nog wel Bitcoin, maar de volumes zijn klein. Met 487 BTC vandaag komt de totale aankoop van de afgelopen vijf weken uit op 230 miljoen dollar. Ter vergelijking: een jaar geleden kocht het bedrijf nog voor 17 miljard dollar aan BTC in zes weken tijd.
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
