De crypto-betalingsservice BitPay heeft bekend gemaakt dat ze ETH- en USDC-betalingen gaan introduceren. Dit doen ze op het netwerk van Polygon (MATIC).
Polygon-integratie officieel aangekondigd
De integratie van Polygon binnen de BitPay-app is vandaag officieel aangekondigd. Klanten kunnen hierdoor binnenkort ERC-20-tokens uitgeven via Polygon.
Naar verwachting zouden dergelijke betalingen later deze week nog kunnen worden uitgevoerd met USDC. ETH-betalingen zullen later worden toegevoegd. Oorspronkelijk lanceerde de ontwikkelaar van USDC, Circle, de USDC stablecoin op de Ethereum-blockchain en bracht deze in juni 2022 via de Polygon Bridge over naar Polygon.
USDC niet enige op Polygon-netwerk
USDC is neit de enige token die overbrugd is naar Polygon en die naar BitPay komt. Momenteel staan alle ERC-20-tokens die door BitPay ondersteund worden open voor swaps op het netwerk van Polygon.
De huidige lijst van de aankomende door Polygon ondersteunde tokens op BitPay omvat onder andere de volgende tokens: Polygon USDC, Polygon Ethereum (ETH), Polygon DAI en Polygon Wrapped Bitcoin (WBTC). Het is benoemingswaardig dat BitPay de integratie van nog een aantal grote crypto-munten gepland heeft.
Bij het toevoegen van nieuwe munten wordt naar diverse factoren gekeken. Een belangrijke hierbij is het betalingshulpprogramma en de betrokkenheid van de community, aldus Stephen Pair, de CEO van BitPay. Hier voegde hij als slot het volgende aan toe:
Het toevoegen van MATIC aan de mix van crypto’s die BitPay ondersteunt, biedt bedrijven een snel, veilig en beveiligd alternatief voor traditionele betaalmethoden en maakt de weg vrij voor blockchain-betalingen om de manier waarop consumenten en bedrijven geld ontvangen en uitgeven te verstoren.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
